ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עדכונים שוטפים

אחרי עזיבת ביידן: אזעקות בגוש דן, נמשכים חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה

אזעקות נשמעו הערב בשורת ערים במרכז הארץ, זמן קצר לאחר המראתו של נשיא ארה"ב | נתניהו: "הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות" | במהלך היום: מספר תקריות גבול לבנון. צה"ל חיסל מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה במרחב תורמוס | כל העדכונים

אחרי עזיבת ביידן: אזעקות בגוש דן, נמשכים חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

זמן קצר לאחר עזיבת נשיא ארצות הברית, חמאס חידש את הירי לעבר מרכז הארץ. אזעקות נשמעו הערב בתל אביב, פתח תקווה וערים נוספות בגוש דן. במקביל צה"ל ממשיך לתקוף במוקדים רבים ברצועה. הפלסטינים מדווחים על נפגעים רבים במהלך תקיפת בתים ששימשו מחבלים.

במהלך היום נרשמו מספר תקריות בגבול לבנון ואזעקות נשמעו בקרית שמונה וביישובים באזור. מוקדם יותר צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס שבגבול לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים של טילי נ"ט לעבר המרחבים מנרה, מלכיה ומטולה, צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב לביקורו של הנשיא ביידן והמשך המלחמה בדרום. "הנשיא ביידן בא לכאן לא רק במילים מרגשות ומנחמות, שנגעו בלב האומה כולה, הוא בא הנה גם במעשים: בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה", אמר נתניהו.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר בבסיס חיל האוויר בתל נוף, ואמר: "איימן נופל, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. האיש הזה הוא ששלח את המחבלים המרצחים גם לקיבוץ בארי וגם למסיבה בחניון רעים. הרגנו אותו בנחישות רבה, עם מודיעין טוב, עם ביצוע מצוין של חיל האוויר - ואנחנו נמשיך".

עדכונים שוטפים מכל הגזרות:

24:35 - ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק יגיע בבוקר לביקור בישראל. הוא ייפגש עם רה"מ נתניהו, הנשיא הרצוג וייתכן גם עם משפחות הנעדרים בעלי אזרחות בריטית.

24:30 - דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

23:32 - נשיא ארה"ב ביידן אמר כי נשיא מצרים א סיסי הסכים לפתוח את מעבר רפיח לכניסת 20 משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה.

23:04 - ‏12 ימים אחרי: לוחמים עדיין מדווחים על מחסור בציוד רפואי ובאמצעי לחימה כמו חוסמי עורקים ותחבושות אישיות, כוונות לנשק ואפודים קרמיים. כך דווח ב-ynet.

22:49 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד מחיסול חוליית המחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס שבגבול לבנון, מוקדם יותר היום.

כמו כן, מוקדם יותר היום מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר מרחב שושן שבגבול לבנון. צה"ל הגיב בארטילריה לעבר מקור הירי וטנקים של צה"ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה.

22:47 - בכיר הג'האד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, לאל-מיאדין: "הדבר האחרון שארה"ב וישראל רוצות הוא שהמערכה תתפשט לחזית הצפונית, הן יודעות שחיזבאללה עלול להסב נזק גדול. זו לא מערכה נגד ישראל, אלא נגד המערב בראשות ביידן. המטרה היא לשנות את פני המזרח התיכון".

22:34 - משרד החוץ האמריקאי: שרי המדינות G7 אישרו את מחויבותם להבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה.

22:11 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרות השפלה וגוש דן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

22:09 - ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בהערכת מצב עם חברי קבינט המלחמה, בקריה בתל אביב.

וידאו: עומר מירון, לע"מ.

22:00 - אזעקות בגוש דן ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, ראשון לציון - מערב, תל אביב - מזרח, מקווה ישראל, בת-ים, חולון, אזור.

21:33 - דוברות בית החולים השרון: בעקבות תלונות שהתקבלו לגבי פרסום של רופא מבית חולים השרון בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו אשר לכאורה תומך בטרור. הוצא הרופא באופן מיידי מהעבודה והנהלת בית החולים הגישה במקביל תלונה במשטרה.

21:16 - הקבינט הכלכלי חברתי יתכנס מחר בשעה 15:00 לדיון בנושא מקסום שגרת פעילות המשק בתקופת חירום- פתיחת החינוך. לדיון הוזמנו רשות החירום הלאומי, פקע״ר, משרד החינוך ומשרד האוצר ונציגים רלוונטיים נוספים

20:41 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בתל אביב: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

20:36 - 'חדשות 13': הערכה במערכת הביטחון: עשרות מחבלי חמאס שחדרו לפני 12 יום נותרו בשטח ישראל.

20:30 - אזעקה נשמעת בתל אביב.

20:27 - קבינט המלחמה יתכנס הערב לקראת המהלכים הבאים.

20:20 - דובר צה"ל מוסר כעת: הודענו ל-303 משפחות חללי צה"ל על נפילת יקיריהם. 

20:19 - דובר צה״ל: ״מתחילת המלחמה ביצעו ארגוני הטרור למעלה מ-450 שיגורים כושלים שגרמו למוות פלסטינים ברצועה״.

20:18 - דובר צה"ל: הצגנו לעולם כולו את האמת ובעקבות הדיווח האמין והמדויק, נשיא ארה״ב אימץ את עמדתנו. צה״ל פועל בהתאם לדין הבינלאומי ומחויב לאמינות ודיוק בדיווח. יש לנו אתגר גדול בלגיטימציה, מול אויב שאין לו ערך לאמת. זו אחריות לאומית להילחם למען הלגיטימציה, כל אחד בתחומו. המערכה על הלגיטימציה קשה, מאתגרת ולא אחת גם מתסכלת.

20:10 - נתניהו בתום ביקורו של ביידן: "סיכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות". על חיבלת הסיוע האמריקנית אמר שמדובר ב"סיוע שמעצים עוד יותר את יכולת המלחמה שלנו".

19:44 - בעקבות קריאות מרובות להפגנות הזדהות עם הפלסטינים ברחבי מרוקו, כולל בבירה רבאט, ראש הנציגות הישראלית במרוקו, דוד גוברין, הוחזר עם צוות השגרירות ארצה.

19:43 - השר גדעון סער ב'חדשות 12' על ההקלות ההומניטריות: "יש לי שאלות והמקום הנכון לשאול אותן זה בקבינט המדיני ביטחוני".

19:36 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בשפלה ובגוש דן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

19:29 - אזעקות בתל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מרכז העיר, בת-ים, חולון, ראשון לציון.

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד