י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש גם בצפון

המחדל הגדול: פיקוד דרום לא התקין מערכות התרעה על חדירת מחבלים

המערכת הייתה קיימת, פיקוד העורף הציע - אבל במשך שנה וחצי פיקוד הדרום לא מצא לנכון להתקין את מערכות ההתרעה על חדירת מחבלים ביישובי העוטף. כעת תוך כדי המלחמה הוחלט בצה״ל להתקין את המערכות בדרום ובצפון

המחדל הגדול: פיקוד דרום לא התקין מערכות התרעה על חדירת מחבלים
התפרעויות על הגדר בגבול עזה צילום: יוסף מוחמד, פלאש 90

ביישובי יהודה ושומרון פועלות כבר שנה וחצי בהצלחה מערכות התרעה על חדירת מחבלים, שמחוברות לכל הכוחות שמגנים על היישובים וגם לרבש״צים האזרחיים, ובמידת הצורך מופעלת אזעקה ביישוב שמתריעה לכל התושבים להסתגר בבתים.

על פי דיווח בגל"צ, כבר במאי 2022 פיקוד העורף התכוון להתקין את המערכת ביישובי עוטף עזה, גבול מצרים וגבול לבנון - אבל מי שלא הרימו את הכפפה הם פיקוד הדרום ופיקוד הצפון.

זו הסיבה שבבוקר ה-7 באוקטובר, גם אחרי שחדירת המחבלים כבר זוהתה - לא הייתה יכולת להתריע לתושבים על החדירה דרך הצופרים. הלקח נלמד באיחור - וכעת תוך כדי המלחמה הוחלט בצה״ל להתקין את המערכות בדרום ובצפון. בקרוב מאוד המערכת צפויה להיכנס להיות מבצעית באופן מלא.

הסיפור הזה מספר עוד טפח מהקונספציה ששלטה בפיקוד הדרום ביחס לאיום חדירות המחבלים מעזה ליישובי העוטף. אפילו אין צורך במערכת אזעקות, כשיש ״מכשול בלתי עביר״. האיום המרכזי שוב נתפס רק ביו״ש ושם הושקעו הכוחות והיכולות הטכנולוגיות.

מלחמת חרבות ברזל יישובי עוטף עזה צה"ל פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד