י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אוד מוצל מאש התופת

קרית מטרסדורף: הרב ראובן רוזנברגר ז"ל הלך לעולמו

בירושלים הלך לעולמו בשיבה טובה הרב ראובן רוזנברגר ז"ל מקרית מטרסדורף, שהלך לעולמו בגיל 87 והותיר אחריו משפחה ענפה. אמש הוא הובא למנוחות

קרית מטרסדורף: הרב ראובן רוזנברגר ז"ל הלך לעולמו
הרב ראובן רוזנברגר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשורה עצובה הגיעה היום יום רביעי, עם פטירתו בשיבה טובה של הרבני החסיד החשוב הרב ראובן רוזנברגר ז"ל מקריית מטרסדורף בירושלים שהלך לעולמו לאחר שנזדכך בשנים האחרונות מאז שעבר אירוע מוחי וקיבל שיתוק בחצי גופו ל"ע והוא בן 87 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בכ"ד סיוון תרצ"ו בעיירה באדן ביי וין ליד וינה שבאוסטריה לאביו הרב ר' אליעזר הי"ד בעיירה זו התחילו הפוגרומים וההתעללויות הראשונות של הנאצים ליהודים לאחר עלייתם לשלטון, אביו נקרע באכזריות נוראית ממשפחתו בהיות המנוח ילד קט למחנות עבודה ומשם לא חזר ונספה עקדה"ש.

לאחר המלחמה התכנסה המשפחה בבודפסט ולאחר כמה שנים עלה המנוח לארץ ישראל עם אמו, ו-2 אחים ואחותו, בתחילה למד במוסדות חתם סופר שנוסד עבור ילדי היתומים מהשואה מיסודו של הגאון מפרשבורג זצ"ל בשכונת פאג"י בירושלים ובהמשך בישיבת ערלוי אצל האדמו"ר מערלוי בעל ה"אמרי סופר" זצוק"ל בו נקשר ונשאר בדבקות עצומה כל ימיו כשהעלה לפניו תמיד את כל ספקותיו ושאלותיו.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת לאה צביה שענק תחי' בת הרבני החסיד ר' שלום שענק זצ"ל משכונת שערי חסד בירושלים, ובנה את ביתו בשכונת מטרסדורף בירושלים, כל חייו עסק במשא ומתן באמונה, בישרות ובנאמנות, ניהל את בית העסק אופסט יעיל דפוס ששכן במשך עשרות שנים ברחוב חפץ חיים ליד זכרון משה בירושלים, כל רואיו יעידו שכל חשבונותיו בעסקיו נוהלו בדיוק ובדקדוק פרוטה לפרוטה, היה הולך תמים ופועל צדק, ישר דרך, אוד מוצל מאש התופת, ירא וחרד לדבר ד', קבע עיתים לתורה בעקביות אין קץ, דבוק במסורת אבות קלה כבחמורה, היה מקושר לרבותיו זצ"ל שכל דבריהם היו נר לרגליו.

גידל וחינך את צאצאיו בדרך התורה והיראה המסורה והזכה לדור ישרים מבורך עוסקים בתורה ובמצוות, האיר פנים לכל ובמיוחד ידע לתת לכל אחד את המילה הנכונה שתשמח אותו.

הותיר אחריו את רעייתו הדגולה שעמדה לימין בעלה במסירות תמיד, ובפרט בחמש וחצי שנותיו האחרונות בהם התמודד מאז עבר את האירוע המוחי, לא משה ידה מתוך ידו ולא עזבה את מיטתו כמעט עבור שום דבר ועניין.

מסע הלוויה התקיימה אתמול (רביעי) אחר הצהריים מביתו שבקריית מטרסדורף בירושלים. ונטמן בהר תמיר בחלקת שומרי החומות בהר המנוחות.

הותיר אחריו את בנותיו וחתניו: הרב אלימלך צבי שפירא, מגבעת שאול בירושלים. הרב יעקב לוז מקרית ספר, הרב אשר אנשיל גוטסמן מויליאמסבורג שבברוקלין, הרב מאיר משה פרידמן מגבעת שאול שבירושלים. נכדים ונינים.

יושבים שבעה בביתו רחוב פנים מאירות 1 כניסה ג' קרית מטרסדורף ירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ירושלים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד