כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היום ה-13 ללחימה

נחשפים פרטים חדשים על הנעדרים והחטופים

נתוני צה"ל: בין החטופים בעזה - יותר מ-20 ילדים • בין 10 ל-20 הם בני 60 ומעלה • מרבית החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה • במסגרת פשיטות קרקעיות שעורך צה"ל בגבול, אתמול נאספו כ-90 גופות משטח רצועת עזה, רובן של מחבלים והשאר של אזרחים ישראלים

נחשפים פרטים חדשים על הנעדרים והחטופים
כיכר בני הערובה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

צה״ל מפרסם נתונים חדשים על החטופים והנעדרים: בצה״ל מתירים לפרסום כי מתוך כ-200 חטופים שיש מידע על הימצאם בשטח רצועת עזה - עשרות בודדות (פחות מ-30) הם ילדים עד גיל 18. כ-10-20 מהם קשישים בני 60+. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה.

בנוסף, ישנם עוד כ-100-200 ישראלים המוגדרים נעדרים, שאין מידע על מקום הימצאם. זאת לעומת כ-3,000 אנשים שהוגדרו נעדרים ביום הראשון למלחמה, ומאז מספרם הצטמצם מאוד כשהגיע מידע ודאי על מקום הימצאם (אותרו בחיים, אותרו מתים, או שנודע שהם חטופים).

בצה"ל מדגישים כי יש לא מעט מורכבויות שמקשות על איתור מידע בנוגע לנעדרים: בין היתר, גופות רבות שנמצאות במחנה שורה ועדיין לא זוהו, גופות שטרם נאספו מהשטח ועדיין הצבא מנהל פשיטות קרקעיות במרחב הגדר במטרה לאסוף גופות נוספות.

בצה"ל מדגישים עוד כי הם מקפידים על עקרון שקיפות מלא מול המשפחות, ומעבירים להן כל מידע שיש להם אודות יקיריהן. יש צוותים רבים שעומדים בקשר יומיומי עם משפחות החטופים, אך עדיין לא הגיעו צוותים לכל משפחות הנעדרים, ויש מאמץ לעשות זאת ביממה הקרובה.

חטופים איתור נעדרים מחבלים חוסלו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד