כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בדקו זכאותכם

משרד האוצר בתכנית פיצויים כוללנית לעובדים ולעסקים | כל הפרטים

המשרד יוצא בתכנית כוללת שתפצה עסקים שנפגעו בשל המלחמה |  המתינה נותנן "מענק המשכיות עסקי" הנותן אוויר לנשימה לבעלי העסקים שנפגעו | כמו כן, יינתנו שורה של הקלות תזרימיות לעסקים

משרד האוצר בתכנית פיצויים כוללנית לעובדים ולעסקים | כל הפרטים
השר בצלאל סמוטריץ' צילום: לע"מ

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג הערב את התוכנית הכלכלית ומתווה הפיצויים לבעלי עסקים בתקופת המלחמה. המתווה כולל מענה בצד הקלות תזרימיות לעסקים וכן מענה בצד המענקים.

בצד ההקלות התזרימיות ניתן למצוא את הצעדים הבאים: תוקם קרן הלוואות בערבות המדינה בהיקף 10 מיליארד שקלים וכן שורה של הקלות בקרן הלוואות המדינה לעסקים קיימים, דחיית תשלומי ביטוח לאומי לעצמאיים, הקדמת תשלומי המדינה לספקים, שיפוי מידי למעסיקים ועצמאים בעד ימי מילואים, דחיית תשלומי מע"מ, הארכת רישיונות ודחיית אגרות, הקדמת מס הכנסה שלילי

בצד המענקים לעסקים הצעדים הם לעסקים עד 7 ק"מ ולאשקלון: החזר מלא לנזק ישיר של פגיעה פיזית במבנה וציוד, החזר מלא לכלל הנזק העקיף כמו תשלומי שכר, אובדן המחזור וכדומה.

לעסקים בכלל הארץ: החזר מלא לנזק ישיר של פגיעה פיזית במבנה וציוד כמובן. כמו כן יינתן מענק המשכיות עסקית. מענק שמטרתו להעניק מענה ראשוני, מהיר ורוחבי לעסקים. מענק זה ישקף הוצאות קבועות של העסק וכן השתתפות ברכיב השכר, המענק יינתן בצורה דיפרנציאלית כך שעסק שנפגע יותר, יקבל יותר.
המענק יינתן לעסקים שהמחזור הפעילות שלהם היא עד 400 מיליון ש"ח וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% בחודש אוקטובר לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי. יינתן מענה נקודתי לעסקים חדשים. המענק יינתן לפי הנוסחה המצורפת:

נוסחת הפיצויים שהציג משרד האוצר

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד