כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זו הסיבה

ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את איראן למתקפה של חמאס - וסורבה

ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את איראן למתקפה של חמאס; ארה"ב סרבה ונימקה: אין הוכחה חד משמעית לכך. גורמים מדיניים: "ארה"ב רוצה לשמור על הערוץ הדיפלומטי עם איראן"

ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את איראן למתקפה של חמאס - וסורבה
פגישת נתניהו ביידן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בשיחות שהתקיימו בימים האחרונים בערוצים השונים בין ישראל לארה"ב, בכל הדרגים, הבכירים הישראליים ביקשו מעמיתיהם האמריקניים לחבר בין חמאס לבין איראן, כלומר לדבר בפומבי על המעורבות של איראן בתכנון מתקפת הפתע של חמאס, כך פירסם ירון אברהם ב"חדשות 12".

האמריקאים, סירבו לבקשה הישראלית הזאת, כיוון שלטענתם המידע המודיעיני שהוצג על ידי ישראל בנושא הזה לא היה חד משמעי, במובן הזה שהוא לא הוכיח קשר חד משמעי בין היד האיראנית לבין המתקפה הספציפית הזאת. בישראל, מנגד, אומרים גורמים מדיניים, הסיבה לסירוב האמריקאני הוא הרצון לשמור על ערוץ דיפלומטי פתוח עם איראן בכל הנוגע לתכנית הגרעין שלה.

יחד עם זאת, ישראל וארה"ב כן סיכמו על אלמנט משמעותי בשיתוף הפעולה ביניהן, והוא שהאמריקאים ישלחו לישראל צוותים מיוחדים של המטות המשולבים שמנוסים בלחימה במזרח התיכון נגד כוחות גרילה, מתוך הבנה שתהיה כאן מערכה מורכבת בשטח, והאמריקאים יביאו את הניסיון שלהם אל החדרים הסגורים.

ובעניין אחר, בקבינט המצומצם אתמול נאמרה אמירה שמעידה על הלך הרוח של הנשיא ביידן, שאומר אתמול לשרים: "למיטב הבנתנו - עיתוי המתקפה של חמאס נגד ישראל נועד לסכל את מאמצי הנורמליזציה מול סעודיה".

חמאס איראן ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד