כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיוע חסר תקדים

ביידן לאמריקאים: "פוטין וחמאס רוצים להשמיד את הדמוקרטיות"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם הלילה נאום לאומה לאחר ביקורו בישראל והסביר לאומה האמריקאית למה חשוב לתמוך בישראל. בדבריו השווה בין עזה למוסקבה: "חמאס ופוטין מייצגים דברים שונים אבל הם חולקים את זה במשותף: שניהם רוצים להשמיד לחלוטין דמוקרטיה שכנה", אמר

ביידן לאמריקאים: "פוטין וחמאס רוצים להשמיד את הדמוקרטיות"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ג'ו ביידן נאם לאומה בפריים טיים (צפייה בשעת שיא) של יום חמישי, בעקבות ביקורו ההיסטורי בישראל. בנאום מהחדר הסגלגל טען נשיא ארה"ב בפני האמריקאים כי חיוני לביטחון הלאומי העולמי וארה"ב לסייע לישראל נגד חמאס, כמו גם להמשיך בסיוע לאוקראינה במלחמה נגד פולשים רוסים.

"חמאס ופוטין מייצגים אינטרסים שונים אבל הם חולקים את זה במשותף: שניהם רוצים להשמיד לחלוטין דמוקרטיות בשכונתם", אמר ביידן בהתייחס לחמאס ולנשיא רוסיה.

ביידן אמר כי הוא יודע שהעימותים עשויים להיראות רחוקים וייתכן שהאמריקאים שואלים מדוע חיוני לאינטרסים הביטחוניים של ארה"ב שישראל ואוקראינה יצליחו.

"ההיסטוריה לימדה אותנו שכאשר טרוריסטים לא משלמים מחיר על הטרור שלהם, כאשר דיקטטורים לא משלמים מחיר על התוקפנות שלהם, הם גורמים ליותר כאוס ויותר הרס", אמר ביידן. "הם ממשיכים לפעול - והמחיר והאיומים על אמריקה והעולם ממשיכים לעלות".

הנשיא הדגיש את פגישותיו עם מנהיגים ישראלים ועם משפחות המוחזקות כבני ערובה בעזה. "כנשיא, אין עדיפות גבוהה יותר עבורי מאשר בטיחותם של האמריקאים המוחזקים כבני ערובה", הוא אמר.

"העם היהודי יודע אולי טוב יותר מכולם, שאין גבול לאנשים שרוצים להסב כאב לאנשים לישראל", אמר ביידן. הוא ציין כי יהודים אמריקאים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר.

ביידן אמר כי הוא גם שוחח עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "ארה"ב נותרה מחויבת לזכותו של העם הפלסטיני לכבוד ולהגדרה עצמית".

"כואב לי הלב מהאובדן הטרגי של חיי פלסטינים, כולל הפיצוץ בבית החולים בעזה, שלא נעשה על ידי הישראלים", הוא חזר על כך שצה"ל לא היה אחראי, למרות השקרים של חמאס.

לאורך הנאום הוא ערך השוואות בין ישראל לאוקראינה, חמאס ופוטין. עם זאת, הוא הדגיש שישראל לא צריכה לעשות את אותן טעויות שנעשו על ידי ארה"ב לאחר ה-11 בספטמבר 2001 באסון התאומים, כאשר לדבריו האמריקאים סונוורו מזעם.

ביידן אמר, "עד כמה שזה קשה, אנחנו לא יכולים לוותר על השלום, אנחנו לא יכולים לוותר על פתרון שתי המדינות", וכי "ארה"ב נותרה מחויבת לזכותם של הפלסטינים לכבוד ולהגדרה עצמית. המעשים של חמאס לא לוקחים את זה".

ביידן ביקש הוצאות חירום שלדברי גורמים אמריקאים יסתכמו בכ-100 מיליארד דולר בשנה הקרובה עבור ישראל, אוקראינה וטייוואן וביטחון לאורך הגבול האמריקני עם מקסיקו. "אני מבקש מהקונגרס לתמוך בישראל ואוקראינה זה ישתלם לאמריקה" הוא אמר.

ביידן הוסיף כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ודן עמו "בצורך לפעול לפי חוקי המלחמה. זה אומר להגן על אזרחים בלחימה באופן הכי טוב שהם יכולים".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד