י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
קח אחריות

הוויכוח שהתפתח בלשכת נתניהו בין היועצים

יועציו של ראש הממשלה נתניהו מתווכחים בשבוע האחרון על סוגיית האחריות הפומבית. זאת, אחרי ששורה של בכירים בצבא לקחו אחריות למחדל וגובר הלחץ על ציבורי על ראש הממשלה להתייצב מול המצלמות ולהודות בכישלון שלא הצליח להגן על תושבי עוטף עזה שהופקרו ונרצחו 

הוויכוח שהתפתח בלשכת נתניהו בין היועצים
נתניהו במליאה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

רשימת הגורמים הבכירים שלוקחים אחריות על מחדל המלחמה גדלה, אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא היחיד עד כה שטרם לקח אחריות כלשהי לאירועים. מיכאל שמש מדווח ב'כאן 11' כי בשבוע האחרון התפתח ויכוח בלשכת נתניהו בין היועצים, בשאלה - אם ראש הממשלה צריך להתייצב מול המצלמות ולקחת אחריות למתקפת הפתע והמלחמה. לפי שעה, הוויכוח נמשך ונתניהו לא מקבל על עצמו אחריות.

בשבוע שעבר, בכירים בלשכת ראש הממשלה הפנו אצבע לכיוון הצבא, שדיברו על אחריות הצבא למחדל. מאז, כלל הצמרת הצבאית הספיקה ליטול אחריות.

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול (חמישי) בשטחי הכינוס, סמוך לגבול רצועת עזה, כי הוא לוקח אחריות על המלחמה ואמר: "אני אחראי על מערכת הביטחון. אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים הקשים, אני אחראי להביא אותה לניצחון בקרב. אנחנו נהיה מדויקים, חדים קטלניים ונמשיך עד שנבצע את המשימה במלואה".

עד כה לקחו אחריות במערכת הביטחון הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אגף המודיעין אהרון חליוה, אלוף פיקוד העורף רפי מילוא, מפקד חיל האוויר תומר בר, ראש שב"כ רונן בר וראש המל"ל צחי הנגבי, כולם לקחו אחריות על מתקפת הטרור הנוראית ב-7 באוקטובר, לצד שרי ממשלה כמו בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר.

בתוך כך, דיווח שמש כי ראש הממשלה נתניהו החליט להעסיק בפטור ממכרז את דימטרי גנדלמן כיועץ פוליטי לציבור הרוסי – "במטרה לסייע לרה"מ לחזק את האמון בקרב ציבור דוברי הרוסית", בסכום כולל של כ-800 אלף שקלים. ההחלטה התקבלה בסוף החודש שעבר ופורסמה אתמול באתר החשבת הכללי.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד