כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
די לשנאת נתניהו

אביו של החטוף לעיתונאים: "פגעתם לנו עם סכין בלב"

"לא מספיק שחמאס חטף לנו את הילדים, פגעתם לנו עם סכין בלב, אנחנו שרוצים לעשות הכל לשחרר את הבנים שלנו, אנחנו לא שתולים של אף אחד". האב שבנו חטוף בעזה תוקף את העיתונאים שמנהלים מלחמות נגד ראש הממשלה על גב המשפחות השבורות והרצוצות

אביו של החטוף לעיתונאים: "פגעתם לנו עם סכין בלב"
אליהו ליבמן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, אביו של החטוף אליקים ליבמן בשבי החמאס, שהשתתף במפגש הורי החטופים עם ראש הממשלה, תוקף בחריפות את העיתונאים שטענו כי הם 'שתולים' של הליכוד: "לא מספיק שחמאס חטף לנו את הילדים, פגעתם לנו עם סכין בלב, אנחנו שרוצים לעשות הכל לשחרר את הבנים שלנו, אנחנו לא שתולים של אף אחד. לא יודע איך לכנות את העיתונאים האלו. גם לי יש טענות, אבל את המלחמות שלכם נגד ראש הממשלה תשמרו לזמן אחר".

כזכור, עיתונאי 'מעריב', בן כספית פרסם השבוע: מעשה שהיה כך היה: מטה משפחות החטופים והנעדרים הוקם בתנועה משלושה ראשי חץ שהתאחדו במהירות לכוח מרכזי אחד (חיים רובינשטיין, רונן צור ודודי זלמנוביץ). כולם עובדים בהתנדבות. רשמו לפניכם, להלן "המטה". בצהריים התקבלה במטה שיחה מלשכת ראש הממשלה שזימנה 5 נציגים של המשפחות לשיחה עם ראש הממשלה, תוך שעתיים.

ההתראה היתה קצרה. זמן להתארגנות לא היה. בכל זאת, נעשה מאמץ להביא 5 בני משפחה ולעמוד בזמנים. הם הגיעו לבסיס פיקוד העורף ברמלה במועד שנקבע. המתינו מעט, והוכנסו. המתינו מעט, וראש הממשלה נכנס. כמה דקות אחר-כך, נכנס לחדר מישהו ואמר ״ראש הממשלה, יש כאן עוד כמה נציגי משפחות״. נתניהו ענה ב״כמובן, תכניסו אותם״.

נכנסו 4 בני משפחה דתית (אין עם זה בעיה, כמובן). מיד לאחר כניסתם, הצהיר אחד מהם (אביה של חטופה/נעדרת) משהו כזה: "עם ישראל במצוקה, אלה ימים הסטוריים, היו רגעים בודדים בהסטוריה שלנו בעלי חשיבות כזו, אני אוהב את הבת שלי לא פחות מכפי ששאר הנוכחים בחדר אוהבים את בני המשפחה שלהם, אבל בסוף צריך להסתכל גם על עם ישראל ועל המשך הקיום שלנו, זו עמדתי האישית ואני אומר לך ראש הממשלה, לפעול בקרירות ובנחישות".

חמשת בני המשפחה שנשלחו מטעם מטה המשפחות, היו המומים. אחת מהם התנגדה לדברים: "אני מייצגת כאן ילדה בת 12, היא ילדה, העמדה הזו לא מקובלת עלי, ילדים לא צריכים להיות בתוך המלחמה". האב שדיבר לפניה התעקש: "זו עמדתי, וזכותי להשמיע אותה".

לפי בן כספית, "מי שפיזר את המתח היה נתניהו עצמו שאמר שאין סתירה בין הדרישה להחזיר את הנשים והילדים, לבין האמירה שיש לפעול בנחישות לנצחון על חמאס. "אני אומר לכם כאן במפורש, יש להם הבטחה מפורשת שהחזרת הבנים והבנות היא חלק מיעדי המלחמה".

דבריו של נתניהו הרגיעו את הנוכחים.

אבל כאן הסיפור רק מתחיל. דקות ספורות לאחר סיום הפגישה, הופתעו ראשי מטה המשפחות לגלות הודעה לתקשורת שפורסמה ע״י גוף שכינה את עצמו ״פורום משפחות החטופים והנעדרים״. כותרת הידיעה היתה ״פורום משפחות הנעדרים והחטופים חיזקו את ראש הממשלה: תילחמו בחמאס עד הנצחון״. במילים אחרות: ״מטה״ המשפחות גילה, בהפתעה, במהלך המפגש עם ראש הממשלה, שמישהו הקים לו ארגון מתחרה בשם ״פורום״.

לידיעה צורפה גם תמונה, בה נראה אחד מבני המשפחה מחבק את ראש הממשלה. הקרדיט לתמונה ניתן ל״מטה המשפחות״, שהוא הגוף המקורי, שמייצג כמעט את כל בני המשפחות. כשניסו אנשי המטה לגלות כמה בני משפחה מייצג ״הפורום״, שעל קיומו זה עתה נודע להם, נאמר להם שהוא מייצג 4 בני משפחה. בדיוק אלה שהופיעו בהפתעה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. את הודעת הדובר בשם ״הפורום״ פירסם דובר הארגון ״חוננו״.

סיכום: לי אין בעיה עם עמדתם של בני המשפחה שהוכנסו לפגישה בהפתעה. זו עמדה לגיטימית לגמרי. אני כותב את זה כמי שהתנגד בכל כוחו לעיסקת שליט.

אלא שיש גם את מראית העין. העניין הוא שהאירוע כולו נראה כמו מבצע ״הפרד ומשול״. ארגון שמייצג את משפחות החטופים ומתפקד ימים ארוכים מגלה, תוך כדי פגישה עם ראש הממשלה, שיש לו ארגון מתחרה, שמייצג מעט מאוד משפחות, המוכנסות בהפתעה לפגישה במן קיומה. מיד אחר-כך מתפרסמת בשמם הודעה לתקשורת ומצורפת תמונה שצולמה ע״י לשכת ראש הממשלה.

כמי שחושב שישראל צריכה להילחם עכשיו בחמאס במלוא העוצמה, ואף למעלה מזה, נדמה לי שהדרך הזו בה בחרו בלשכת ראש הממשלה לייצר תמונת תמיכה של המשפחות השכולות, תגרום יותר נזק מאשר תועלת. כך בן כספית.

מלחמת חרבות ברזל חטופים בן כספית אליהו ליבמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד