כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היום ה-14 למלחמה

צבע אדום בעוטף עזה | תושבי קרית שמונה יפונו לבתי הארחה

נשיא ארה"ב ביידן הצהיר בנאום לאומה האמריקנית כי ביממה הקרובה יבקש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע לישראל | שר הביטחון אישר: תושבי קריית שמונה יפונו לבתי הארחה במימון המדינה | לאחר שבלילה נשמר השקט ולא נורו רקטות בדרום ובצפון, הבוקר אזעקות בעוטף | עדכונים

צבע אדום בעוטף עזה | תושבי קרית שמונה יפונו לבתי הארחה
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

מלחמה בישראל: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (שישי) נאום לאומה האמריקנית במהלכו הצהיר כי ביממה הקרובה יבקש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע לישראל. "עלינו להבטיח שיש לישראל מה שהיא צריכה כדי להגן על אזרחיה", אמר הנשיא.

ביידן קשר בנאומו בין ארגון הטרור חמאס לנשיא פוטין, וציין את הצורך להילחם במעשים שלהם ולהעביר סיוע צבאי גדול לישראל ולאוקראינה.

במקביל, צה"ל תקף בתגובה לשיגורים לעבר ישראל, תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון. בין היתר הותקפו עמדות תצפית וכוננות. סביב השעה 23:00 אמש נורה מטח של ארבע רקטות מעזה לגוש דן שתיים יורטו בידי כיפת ברזל.

עם זאת, מאז ובמהלך כל הלילה נשמר השקט ברחבי ישראל ולא נורו רקטות בדרום או בצפון.

דובר הפנטגון עדכן הלילה כי ספינת מלחמה אמריקנית יירטה בצפון הים האדום שלושה טילים וכמה כטב"מים מתימן שייתכן שכוונו לישראל. דובר חיל האוויר האמריקני עדכן כי שלושת טילי השיוט וגם הכטב"מים שיורטו היו במסלול צפונה לאורך הים האדום בזמן שהושמדו בידי המשחתת Carney.

עדכונים שוטפים:

13:08 - בהמשך לדיווח הראשוני, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב ישוב מרגליות, הלוחמים הגיבו בירי. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר חשודים.

13:06 - צבע אדום בעוטף עזה

13:01 - צבע אדום באזור בית שמש ביישוב אדרת

12:59 - נפתלי בנט: ״כולם רוצים כניסה מיידית, אבל תפקידנו לפעול נכון ולא לפי מה שפופולרי. לכתוש, לכתוש ולכתוש את האויב הנאצי, לפני הכנסת החיילים שלנו, הבנים שלנו. שיבכו אלף אמהות מחבלים בצד השני ולא עוד אמא אחת אצלנו״.

12:43 - האירוע הביטחוני בצפון: ירי בוצע לעבר מרגליות. בשל חשש לחדירה - תושבים הונחו להסתגר

12:39 - תושבי מנרה, משגב עם, וכפר גלעדי מתבקשים להכנס למרחבים מוגנים.

12:37 - דובר צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על ירי לעבר ישוב מרגליות, כוחות צה"ל סורקים במרחב, פרטים נוספים בהמשך.

12:29 - חשד לאירוע ביטחוני במרגליות שבגבול לבנון

12:23 - כמעט שבועיים אחרי: 3 גופות של יהודים שנרצחו, נמצאו הבוקר מאחורי הגדר של קיבוץ מפלסים. הגופות מובאות כעת לבסיס 'שורה' להמשך זיהוי (ענבר טויזר)

12:07 - חמאס: "גדודי אלקסאם הפציצו את אשדוד במטח טילים בתגובה לפגיעה באזרחים‌‌ ברצועה"

12:03 - אזעקות באשדוד ואשקלון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:00 - יורש העצר הסעודי בפסגה של מדינות המפרץ ואסיה: ״צר לנו על האלימות ההולכת וגוברת בעזה. אזרחים חפים מפשע משלמים על כך את המחיר. אנחנו מגנים את הפגיעה באזרחים בכל דרך״

11:51 - צבע אדום בעוטף עזה.

11:33 - דובר צה"ל בהצהרה: "חיל האוויר פועל בקצב תקיפות שלא היה כדוגמתו עשרות שנים, מכינים את השטח לשלבי הלחימה הבאים".

11:20 - מנהיג חמאס בגדה: "נסכים לשחרור נשים ילדים וזרים בתמורה להפסקת אש של יממה".

11:17 - צבע אדום בעוטף.

11:12 - צבע אדום בעוטף עזה.

9:58 - אזעקות בעוטף עזה.

09:00 - דובר צה"ל: צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה; חוסל מחבל בשטח לבנון כלי טיס מאויש מרחוק חיסל הלילה מחבל בשטח לבנון. כמו כן, צה"ל תקף הלילה מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו אמש (חמישי) לשטח ישראל.

8:40 - צה"ל תקף במהלך הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה; חוסל מחבל שהשתתף בפשיטות הרצחניות בעוטף עזה.

8:25 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי לתקשורת הזרה בריאיון ל-CNN על ירי הטילים מתימן: "אנחנו אוספים מידע שמגיע מהפנטגון על האירוע. מערכות ההגנה האווירית במוכנות מלאה לנוכח האיומים מסוריה, תימן, לבנון, עיראק ועזה".

7:30 - משרד הביטחון: רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו על הפעלת תכנית לפינוי תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה. הפעלת התכנית אושרה ע"י שר הביטחון, יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראש העיר בהחלטה. התכנית תנוהל ע"י הרשות המקומית, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון.

7:20 - פיקוד העורף הנחה להשאיר את כל התחנות התת-קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן פתוחות במהלך סוף השבוע. במהלך היום, הן יהיו פתוחות עד חצות. בשבת הן יהיו פתוחות מ-7:00 בבוקר ועד חצות.

7:10 - דיווחים: חיל האוויר הישראלי תקף 20 מגדלי מגורים בעיר אלזהראא באמצע רצועת עזה.

7:00 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה נאום לאומה ומסר כי יבקש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע "חסרת תקדים" לישראל, שלפי הדיווחים תעמוד על סך של 14 מיליארד דולר. לדברי ביידן, מדובר ב"השקעה נבונה שהולכת להשתלם לביטחון של ארה"ב למשך דורות".

מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד