ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הצעה חסרת תקדים

חברי הפרלמנט האירופי קוראים לחיסול חמאס

הפרלמנט של האיחוד האירופי אישר הצעה חסרת תקדים. חברי הפרלמנט האירופי גינו בחריפות את מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס - דאעש על ישראל וקוראים לחיסול חמאס

חברי הפרלמנט האירופי קוראים לחיסול חמאס
שגריר האיחוד האירופי דימיטר טזאנצ'ב בדרום צילום: באדיבות המצלם

הפרלמנט האירופי גינה את התקפות הטרור של חמאס נגד ישראל תוך הבעת דאגה מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה.

בהחלטה שהתקבלה ביום חמישי האחרון עם 500 קולות בעד, 21 נגד ו-24 נמנעים, חברי הפרלמנט גינו בחריפות את ההתקפות האכזריות, והביעו את תמיכתם בישראל והדגישו את הצורך "לחסל את ארגון הטרור חמאס". הם גם קראו לשחרור מיידי של כל בני הערובה שנחטפו על ידי חמאס ומכירים בזכותה של ישראל להגנה עצמית "כפי שמעוגן ומוגבל בחוק הבינלאומי".

בהצהרה נאמר כי "כל פעולה מצד ישראל חייבת לעמוד בקפדנות במשפט ההומניטארי הבינלאומי. יש לכלול את משמרות המהפכה האיסלאמיים של איראן וחיזבאללה הלבנוני ברשימת קבוצות הטרור של האיחוד האירופי".

בנוסף חברי פרלמנט קראו לחקירה עצמאית של הפיצוץ בבית החולים אל אהלי בעזה, שם הפיצוץ אירע מטיל כושל ששיגרו מחבלים.

הפרלמנט האירופי גינה בחריפות את תמיכתה של איראן בחמאס ובקבוצות טרור אחרות ברצועת עזה.

חברי הפרלמנט חזרו על קריאתם לכלול את כל משמרות המהפכה האיסלאמיים וחיזבאללה הלבנוני ברשימת קבוצות הטרור של האיחוד האירופי ודורשים לחקור את תפקידה של איראן ומדינות כמו קטאר ורוסיה במימון ותמיכה בטרור באזור.

חשוב לציין כי לפני כשבוע נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטסולה ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ביקרו בעוטף עזה.

שגריר האיחוד האירופי דימיטר טזאנצ'ב: "הצטרפתי לביקור הסולידריות המשותף שלהם בישראל. בכפר עזה ראינו את אתר הזוועות הבלתי נתפסים שביצעו מחבלי חמאס נגד אזרחים ישראלים. אנחנו עומדים לצד ישראל".

 

האיחוד האירופי חמאס איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד