ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
משדרים חולשה

דיווח: גלנט חתר למתקפת פתע על חיזבאללה; נתניהו בלם

שר הביטחון חתר למתקפת פתע על חיזבאללה במהלך הכניסה הקרקעית לרצועה, אך ראש הממשלה נתניהו בלם זאת בלחץ האמריקאים

דיווח: גלנט חתר למתקפת פתע על חיזבאללה; נתניהו בלם
נתניהו וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נערכה באופן מעשי למתקפת מנע נגד החיזבאללה בלבנון, במהלך שזכה לקידום ותמיכה של שר הביטחון יואב גלנט וכמה מבכירי צה"ל, אך נבלם בסופו של דבר ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות לחץ גדול של הנשיא ג'ו ביידן, שעושה מאמץ גדול למנוע התרחבות זירות הלחימה, בין השאר מתוך חשש ליכולתה של ישראל להילחם במקביל בשתי חזיתות.

לפי הדיווח, הגורמים האמינו כי ישראל תתקשה לנהל מערכה בשתי חזיתות והדבר עלול למשוך גם את איראן וארה"ב לתוך מלחמה אזורית. עוד נכתב כי מתקיימים מאמצים מצידה של ארה"ב לרסן את חיזבאללה, ודיפלומטים העבירו מסרים למיליציה, לעיתים גם דרך אנשי קשר איראניים, כדי לנסות ולהמשיך למנוע ממלחמה כזו להתפרץ.

בדיווח נכתב כי נתניהו אותת לבכירים האמריקנים כי כרגע תקיפת פתע של חיזבאללה לא נמצאת על הפרק. האמריקנים העבירו בשבועות האחרונים מסרים רבים לארגון הטרור בלבנון להישאר מחוץ לעימות, כולל דרך איראן עצמה.

מוקדם יותר דווח כי הנשיא ביידן ביקש מישראל להמתין עם המתקפה הקרקעית בעזה עד למיצוי האפשרות של שחרור חטופים נוספים. מאוחר יותר פרסם הבית הלבן הודעת הבהרה לפיה הנשיא ביידן לא מונע מישראל להוציא לפועל את המהלך הקרקעי. ייתכן שההברה קשורה לדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנאל" ולפיו מו"מ שהתקיים בין ארה"ב, ישראל וקטאר עם חמאס ל שחרורם של כ-50 חטופים נכשל.

בנימין נתניהו יואב גלנט חיזבאללה לבנון אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד