ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"אנחנו מסתמכים עליהם"

גלנט לח"כים: "אנחנו לא נמצאים במקום שאנחנו יכולים לסרב לארה"ב"

ועדת החוץ והביטחון קיימה ביום שישי דיון בהשתתפות שר הביטחון על המלחמה בדרום. שר הביטחון גלנט: "לגבי היום שאחרי אנחנו יודעים דבר אחד: האחריות על הרצועה לא תהיה שלנו". גלנט הוסיף: "האמריקנים התעקשו על הסיוע ההומניטרי ואנחנו לא נמצאים במקום שאנחנו יכולים לסרב להם"

גלנט לח"כים: "אנחנו לא נמצאים במקום שאנחנו יכולים לסרב לארה"ב"
שר הביטחון יואב גלנט בכינוס שרי ההגנה של נאט"ו צילום: אלעד מלכה

ועדת החוץ והביטחון התכנסה ביום שישי לדיון בקרייה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט. במהלך הביקור הוטחה בשר הביטחון יואב גלנט ביקורת וחברי הכנסת התעמתו בינם לבין עצמם.

חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד) פנתה לשר הביטחון גלנט והתעניינה על התוכנית ליום שאחרי המלחמה והכניסה הקרקעית לעזה: "מה זה אומר מיטוט החמאס? נניח שהצלחנו לחסל את כל הזרוע הצבאית. מה לגבי הזרוע המדינית? היא לא פה בכלל. מה אתם מתכוונים לעשות הלאה?".

שר הביטחון גלנט השיב: "זה ייקח הרבה זמן. אנחנו רק בשלב הראשון, בכתישה מהאוויר ובהכנות לתמרון. בשלב השני, אחרי שנמוטט את התשתיות של חמאס, הלחימה תימשך בעצימות נמוכה יותר. לגבי היום שאחרי אנחנו יודעים דבר אחד: האחריות על הרצועה לא תהיה שלנו. אנחנו רוצים שכוחות בין-לאומיים ישתלטו שם, והמציאות הביטחונית בעוטף תהיה אחרת לגמרי". 

חה"כ גלעד קריב (העבודה), הוסיף ואמר: "תגידו את האמת, אתם גם רוצים אוסלו".

חה"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) תקפה את חברי הכנסת ואמרה: "תראו מה הבאתם עלינו. היינו היחידים שהתרענו וכולכם צחקתם עלינו. אי אפשר לסמוך על אף אחד יותר".

חה"כ טלי גוטליב הבהירה: "נתניהו הוא ראש הממשלה שלי, אבל אם הוא יהיה פחדן כמו שהוא פחד לומר לנשיא ארה"ב 'לא' לבקשה ההומניטרית שלו, אז לא נמוטט שום דבר". 

חה"כ זאב אלקין פנה לשר הביטחון יואב גלנט, וביקש להתעדכן על הסיוע האפשרי לרצועה: "איך אתם מבטיחים שהסיוע ההומניטרי לא יגיע לידיים של חמאס? מה יהיה מנגנון הפיקוח?".

השר גלנט השיב: "אנחנו עובדים ביחד (עם ארצות הברית) על הפיקוח. האמריקנים התעקשו ואנחנו לא נמצאים במקום שאנחנו יכולים לסרב להם. אנחנו מסתמכים עליהם במטוסים ובציוד צבאי, ומה? נגיד להם לא?".

 

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד