כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביידן שוחח איתן בטלפון

שתי חטופות משבי חמאס הוחזרו לישראל

שתי חטופות מנחל עוז, שוחררו על ידי מחבלי חמאס שהודיע על שחרורן "מסיבות הומניטריות". השתיים יהודית רענן ובתה נטלי, אזרחיות ארה"ב, ושהו בדירה בקיבוץ כשנחטפו. הנשיא ביידן שוחח איתן בטלפון

שתי חטופות משבי חמאס הוחזרו לישראל
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

יהודית רענן (59) ובתה נטלי (18) שהגיעו משיקגו ארה"ב במטרה לגור בארץ, נחטפו לעזה בזמן הטבח בקיבוץ נחל עוז בשמחת תורה, חמאס הודיע על שחרורן בליל שבת. הנשיא ביידן שוחח איתן בטלפון, והבטיח להן "תמיכה מלאה מהממשל האמריקני בזמן שהן מתאוששות מהאסון הנורא הזה", כך דווח אתר Ynet.

הממונה על החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, יחד עם כוחות הביטחון, קיבל אותן לידיו בגבול הרצועה ומשם המשיכו לבסיס צבאי במרכז, שם המתינו להן בני משפחתן. בהודעה נאמר כי "הממשלה, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".

אורי רענן (71), אביה של נטלי ובעלה לשעבר של יהודית שמתגורר בשיקגו, אמר לתקשורת האמריקנית כי "אני דומע ומרגיש טוב מאוד. הלילה אני הולך לישון. דיברתי עם הבת שלי בטלפון, היא מרגישה טוב ונראית טוב". לדבריו, "הידיעה שנטלי תחגוג כנראה את יום הולדתה ה-18 בשבוע הבא בביתה עם המשפחה והחברים היא נפלאה". הוא הוסיף כי השתיים יחזרו לארה"ב בתחילת השבוע הבא, אחרי שיתאחדו עם קרוביהן בישראל, כך דווח אתר Ynet.

בתוך כך היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים: 86 חתנים וכלות זוכי פרס נובל חתמו על העצומה לשחרור הילדים החטופים באופן מיידי, וקראו אתמול מבניין האו"ם לצד שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ושגריר ארה"ב למועצת הביטחון, רוברט ווד, לכל מנהיגי העולם לפעול לשחרורם
בעצומה הם אומרים "שחטיפת ושבי הילדים הם פשע מלחמה ופשע כנגד האנושות".

86 חתנים וכלות זוכי פרס נובל הגישו הערב באמצעות שגרירי ישראל וארה"ב באו"ם עצומה למזכ"ל האו"ם ודרכו לכל ראשי המדינות בעולם וקוראים לשחרור מיידי של הילדים.

בעצומה אומרים זוכי פרס נובל: "לאורך ההיסטוריה האנושות הקפידה על הפרדה בין פעולות מלחמה לבין פשעי מלחמה. אף מלחמה לא צריכה לרצוח חפים מפשע. אף מלחמה לא מאפשרת עינוי. ולעולם מלחמה לא צריכה לחטוף ילדים קטנים ולקחת אותם אל תוך שערי הגיהינום".

עוד ממשיכים 86 מדענים מובילים בעולם וטוענים: "במהלך ההתקפה חמאס חטף מאות ישראלים, חיילים ואזרחים וביניהם ילדים מגיל מספר חודשים עד גיל 18. אסור שילדים יהיו כלי משחק במלחמה".

זוכי פרס נובל יוצאים בדרישה מוסרית לשחרר מייד את הילדים ואומרים: "נשמתו של ילד שונה מזו של אדם מבוגר. חובתנו המקודשת היא להגן על הילדים שלנו. מה שאנחנו רואים היום הוא עדות לזמנים חשוכים, זמנים שאנחנו כאנושות קולקטיבית קיווינו שנשארו מאחור".

החותמים על העצומה קובעים כי חטיפה ושבי ילדים הוא פשע מלחמה ועיוות מוסרי כנגד האנושות כולה ומסיימים את העצומה בדרישה- "שחררו את הילדים".

את העצומה הגישו פרופסור דניאל כהנמן בשם כלות וחתני הפרס ואלאנה זייצ'יק וליאם לינדסי נציגי משפחות הילדים החטופים.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן: "מאז הטבח הברברי שביצע חמאס בילדים, נשים וקשישים, האו,ם בגד בייעודו, למנוע ולהיאבק כנגד זוועות ופשעי מלחמה. האו"ם התעלם כמעט לחלוטין מדמם של אזרחי ישראל ואפילו מחטיפתם של ילדים ותינוקות. זהו הרגע האחרון בו האו"ם יכול להצדיק את קיומו. אני קורא למזכ"ל האו"ם להתעורר ולהוכיח, שדמם וחייהם של הילדים שנחטפו- באמת חשוב לו, ושהוא לא מתעדף סיוע לתומכי הטבח בעזה על פני ילדים תמימים שנחטפו על ידי מחבלים. זוכי פרס נובל מציבים בפני המזכ״ל את סולם הערכים המוסרי הראוי- אני קורא לו להקשיב להם".

כאמור, זוהי עצומה חסרת תקדים בה 86 מדענים מובילים בעולם כולו וביניהם שירין עבדי, ילידת אירן, כלת פרס נובל לשלום לשנת 2003, אלן ג'ונסון צירליך, זוכת פרס נובל לשלום ב-2011, פרופסור עדה יונת, זוכת פרס נובל לכימיה לשנת 2009, פרופסור דניאל כהנמן זוכה פרס נובל לכלכלה לשנת 2002, פרופסור אהרון צ'חנובר זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004, פטריק מודיאנו חתן פרס נובל לספרות 2014, חוסה רמון הורטה זוכה פרס נובל לשלום לשנת 1996, אולגה טוקרצוק, זוכת פרס נובל לספרות לשנת 2018, ואחרים.

גל הירש מלחמת חרבות ברזל חמאס ג'ו ביידן עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד