כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פיאר ורומם את הישיבה

אבל ברכסים: מנהל הישיבה המסור נפטר בשבת בבוקר

מרכסים הגיעה הידיעה הקשה בהסתלקותו בשבת קודש של רבי חיים אריה מישקובסקי זצ"ל מדמויות ההוד של הקהילה החרדית, מנהלה של ישיבת 'כנסת חזקיהו' ובנו של נשיא הישיבה המיתולוגי רבות בשנים רבי דוד מישקובסקי זצ"ל 

אבל ברכסים: מנהל הישיבה המסור נפטר בשבת בבוקר
רבי חיים אריה מישקובסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת בבוקר נפטר ברכסים רבי חיים אריה מישקובסקי זצ"ל מנהל ישיבת 'כנסת חזקיהו כפר חסידים' ברכסים במשך שנים רבות והוא בן 61 לאחר שחלה במחלה קשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה 6:00 בבוקר אמר לרעייתו שסעדה אותו במסירות נפש בתקופה האחרונה שלא חש בטוב ולאחר מאמצי החייאה מרובים השיב את נשמתו לבוראה, שהוא בביתו בסמיכות לישיבה שמסר נפשו עליה.

המנוח ז"ל נולד בג' אדר תשכ"ב לאביו רבי דוד מישקובסקי זצ"ל נשיא ומנהלה של ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים עשרות בשנים ולאמו הרבנית מרת רינה מישקובסקי ע"ה.

סבו הגדול הגאון הצדיק רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי זצ"ל אב"ד קירנקי, שהיה מכונה 'הרב מקריניק', 

אביו ר' דוד זצ"ל היה מנהל ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים במשך שישה עשורים והיה נחשב לזקן מנהלי הישיבות בארץ, בבית הוריו הגדולים גדל והתחנך, אמו מרת רינה ע"ה שנפטרה בחודש אב תשע"ב עמדה שנים רבות לימין בעלה המנוח בפעלו בהקמת הישיבה, ובמשך תקופה ארוכה ניהלה בעצמה את ענייני הישיבה.

לאחר הסתלקות אביו רבי דוד זצ"ל זצ"ל פנו אליו ראשי הישיבה בבקשה כי יקח על עצמו את עול הנהגת הישיבה לכהן כנשיאה וכממלא מקום אביו הגדול, למעלה מעשור כיהן כנשיא הישיבה ועמד לימינם של ראשי הישיבה במסירות עצומה, ובמסגרת תפקידו נסע רבות לחו"ל לגייס כבפעם עבור הישיבה כשרבים מהנגידים בארה"ב נקשרו עמו בלו"נ וראו בו דמות דיוקנו של אביו הגר"ד זצ"ל, לפני כמה שנים ביקש מראשי הישיבה כי חפץ לעזוב את תפקידו, אך גם שלא כיהן באופן רשמי המשיך לעמוד לימין הישיבה, כשרבים מתורמי הישיבה מחו"ל עמדו עמו בקשר והוא להם אף למשענת רוחנית.

רבי חיים אריה נודע כאישיות נעימה ביותר ואף כדמות דיוקנם של אבותיו הגדולים, הרבה במעשי חסד ואף נודע כבעל עצה וחכמה עצומה, ר' חיים אריה היה מסור בלב ובנפש לבני הישיבה ישיבת 'כנסת חזקיהו', ופיאר ורומם את הישיבה הקדושה במשך עשרות שנים, איש ירא שמיים בנה בית מפואר של תורה וגמילות חסדים. 

הותיר אחריו את רעייתו אורית לבית משפחת זינגר ו 13 ילדים מהם 4 שעדיין לא זכה להכניס לחופה. 

מסע הלוויה תתקיים מחר (ראשון) בשעה 15:00 בצהריים מישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים לבית החיים בכפר חסידים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד