ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התעלמו מדרישת ישראל

הדיווח שהוכחש: 20 משאיות שנכנסו לעזה לא נסרקו אם יש בהן נשק

20 המשאיות הראשונות שנכנסו לעזה לא נבדקו האם הן נושאות נשק, כפי שדרשה ישראל. סטפן דוז'ריק, דובר מזכ"ל האו"ם, אמר כי יש צורך לבדוק שיירות סיוע עתידיות לעזה. יש עשרות משאיות סיוע שעדיין מחכות בצד המצרי של הגבול | כעבור שעות, הדיווח הוכחש בישראל

מעבר רפיח בשבוע שעבר
מעבר רפיח בשבוע שעבר צילום: באדיבות המצלם

שיירה של 20 משאיות שהובילו סיוע הומנטרי עברה בשבת דרך מעבר רפיח לעזה ממצרים, כך לפי האו"ם, המשאיות נכנסו לאחר ימים של התנצחויות דיפלומטיות לגבי הכנסת המשאיות

פקידי הסיוע בירכו על פריצת הדרך, אך הזהירו כי המשאיות, שנושאות "אספקה ​​מצילת חיים", נשאו סיוע מועט כדי להתחיל לטפל במשבר ההומניטרי המתגלגל בעזה.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, אמר בנאום בקהיר: "תושבי עזה זקוקים להרבה יותר אספקה ​​מתמשכת של סיוע לעזה בהיקף הנדרש".

כמה פקידים ודיפלומטים של האו"ם ואירופה, המכירים את השיחות על מתן סיוע לעזה, אמרו שישראל התעקשה שאסור שהסיוע שיגיע לחמאס, לגבי הדלק יש ויכוחים בין הצדדים, מכיוון שישראל חוששת שהוא עלול להגיע לחמאס כדי לשמש לכלי רכב שלו.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי 20 המשאיות הראשונות לא נבדקו לאיתור נשק, כפי שדרשה ישראל, אך סטפן דוז'ריק, דובר מזכ"ל האו"ם, אמר כי יש צורך לבדוק שיירות סיוע עתידיות לעזה. יש עשרות משאיות סיוע שעדיין מחכות בצד המצרי של הגבול. לאחר הדיווח כי המשאיות שנכנסו לרצועה לא נבדקו, בישראל מיהרו להבהיר כי המשאיות נבדקו, ו"כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה", העיתון מחק את הדיווח.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן דחק ב"כל הצדדים" להשאיר את המעבר פתוח כדי לאפשר את המשך הסיוע והזהיר את חמאס מפני ניסיון לגנוב את הסיוע. "אסור לחמאס להתערב במתן סיוע מציל חיים זה", אמר בהצהרה.

חמאס עזה מצרים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד