כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלחמה ברשתות

ישראלים ניסו לעצור את רוסיה מלפרסם ידיעות שקריות באפריקה

אנשי עסקים ישראלים ניסו לעצור את המידע המזויף שרוסיה פרסמה באפריקה. קרבות באינטרנט באפריקה עזרו להפיל ממשלות. הישראלים היו מיומנים בתחבולות מטעות ובפרסומים מוטעים במדיה חברתית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: freepik

אנשי עסקים ישראלים פעלו במדינה המערב אפריקאית בורקינה פאסו, הישראלים - האחד פעיל פוליטי ותיק והשני קצין מודיעין לשעבר של הצבא התקבלו לעבודה במטרה להשאיר את ממשלתו של הנשיא מארק קאבורה בשלטון. החברה שלהם, הייתה חלוצה בעסקי דיסאינפורמציה להשכרה.

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט' הם היו מיומנים בתחבולות מטעות ובפרסומים מוטעים במדיה חברתית, והביאו אנשים לתוך עולם מקוון המורכב מעיתונאים מזויפים, כלי חדשות ואזרחים יומיומיים שהפוסטים שלהם נועדו לחזק את התמיכה בממשלת קאבורה ולערער את מבקריה.

אבל כשהם החלו לסקור את הנוף המקוון ברחבי בורקינה פאסו ואזור הסאהל דובר הצרפתית באפריקה בשנת 2021, הם ראו מהר מאוד שהיריבים הפוליטיים המקומיים והקיצוניים האיסלאמיים שהם נשכרו להילחם בהם לא היו היריב הגדול ביותר של קאבורה. האיום האמיתי, הם גילו, הגיע מרוסיה, שניהלה קמפיין דיסאינפורמציה רחב היקף שמטרתו לערער את היציבות בבורקינה פאסו וממשלות אחרות שנבחרו באופן דמוקרטי.

אתרי חדשות מזויפים פרו-רוסים פעלו ביוטיוב וקבוצות פרו-רוסיות היו בשפע בפייסבוק. משפיענים מקומיים השתמשו בקבוצות וואטסאפ וטלגרם כדי לארגן הפגנות פרו-רוסיות ולשבח את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עמודי מעריצים בפייסבוק אפילו בירכו את קבוצת וגנר, שנוהלה אז על ידי יבגני פריגוז'ין, בעל ברית לשעבר של פוטין שחוסל לפני כמה חודשים.

"בתוך שישה חודשים, פוטין ניקה את כל הטרוריסטים באזור", פרסם אחד מהחשבונות בצרפתית, "בזמן שבמשך 50 שנה תחת השפעה צרפתית, טרוריסטים הצליחו להרוג 100 אנשים ביום".

שלוש שנים מאוחר יותר, 5 ממשלות שהיו מושבות צרפתיות לשעבר, כולל בורקינה פאסו, הופלו. המנהיגים החדשים של שתיים מאותן מדינות, מאלי ובורקינה פאסו, הם פרו-רוסים בעליל, בשלישית, ניז'ר, ראש הממשלה שהוצב לאחר הפיכה ביולי נפגש לאחרונה עם השגריר הרוסי. במאלי וברפובליקה המרכז אפריקאית, החיילים הצרפתיים הוחלפו בשכירי חרב של וגנר.

 

 

יבגני פריגוז'ין רוסיה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד