ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ישראל במלחמה

מחבל חמאס אותר בישראל, מטח לבי"ש, שפלה והמרכז; מתעדכן

בפעולה משותפת של צה"ל ושב"כ הותקף הלילה מסגד בו הייתה חוליית טרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי | בסוריה דווח כי ישראל תקפה שוב את נמלי התעופה בדמשק וחלב | הירי התחדש: ירי נ"ט מלבנון, אזעקות בגוש דן ובשפלה | אחרי שבועיים: אותר מחבל בישראל. מתעדכן

מחבל חמאס אותר בישראל, מטח לבי"ש, שפלה והמרכז; מתעדכן
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקף הלילה תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בעיר ג'נין, ובו חוליית טרור של ארגון הטרור החמאס והגא"פ שהייתה אחראית על שורה של פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים ותכננה לבצע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי.

בתוך כך, כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה באזור נמלי התעופה בדמשק ובחלב. לפי ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אלמיאדין", שדה התעופה בחלב הותקף בארבעה טילים.

במהלך הלילה, צה"ל תקף מטרות שלדובר צה״ל בהצהרה: ״הגברנו את התקיפות הלילה וחיסלנו עשרות מחבלי חמאס״ ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מתחם צבאי ממנו בוצע שיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כטמ"ם צה"ל. משעה 01:09 הלילה עד לשעה 09:00 לא נשמעו אזעקות בישראל. ושקט מתוח נשמר בחזית הדרומית והצפונית. צה"ל ממשיך לתקוף בעזה.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

13:30 - צבע אדום - קיבוץ רעים

13:29 - רשת אלערבייה: 17 משאיות עם סיוע הומניטרי מתכוננות להיכנס לרצועה דרך מעבר רפיח

13:23 - השר ⁦‪מיקי זוהר‬⁩ בגל״צ‬⁩: "צה"ל מוכן להשמדה כוללת של חזבאללה בלבנון"

13:05 - דיווח: שר החוץ הרוסי לברוב יגיע מחר לטהרן.

13:00 - אזעקות בבית שמש, קרית גת, לכיש ועוטף עזה. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים, למעט נער שנחבל קלות בדרך למרחב מוגן בגזרת קרית גת

12:43 - הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום עם נציגות הצלב האדום: הממונה על החטופים והנעדרים הודה לנציגות הצלב האדום על חלקו של הארגון בשחרור שתי החטופות בליל שבת ועל תפקיד הצלב האדום כגוף הומניטארי ניטראלי.

12:38 - שבועיים לאחר מתקפת הפתע: צה"ל עצר מחבל חמאס בשטח ישראל

12:17 - חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדל-אללה: "נסראללה עוקב שעה אחר שעה סביב ההתפתחויות במערכה ומפקח על ניהולה. אי הופעתה הפומבית היא חלק מכך, כשהוא יראה לנכון להופיע בתקשורת - הוא יעשה זאת".

11:43 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית; יורט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל. סך הכל, ביממה האחרונה 7 חוליות מחבלים סוכלו בגבול לבנון.

11:33 - אזור עוטף עזה

11:13 - צבע אדום בעוטף

11:11 - פעם שניה מהבוקר: צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט במרחב הר דב

11:04 - אזעקות באשקלון ויישובי העוטף. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

10:56 - דובר צה״ל: ״מסרנו הודעות למשפחותיהם של 212 חטופים״

10:53 - דובר צה״ל בהצהרה: ״הגברנו את התקיפות הלילה וחיסלנו עשרות מחבלי חמאס. נצא לשלב הבא בתנאים הטובים ביותר לצה״ל ובהתאם להנחיית הדרג המדיני״

הפעילות להחרמת ואיטום בית הדפוס החשוד בהדפסת חומרי הסתה בחברון

10:45 - נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש היום בשעה 19:00 עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים.

10:40 - בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים 46 מבוקשים, מתוכם 27 פעילים של ארגון הטרור חמאס; נאטם בית דפוס ששימש ארגוני טרור בחברון

10:17 - הירי נמשך: מטח לעבר יישובי העוטף ואשקלון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

10:08 - אזעקות בעוטף

09:42 - הירי לגוש דן ולשפלה: שתי רקטות שוגרו, אחת יורטה ואחת נפלה בשטח פתוח

09:12 - הממשלה מאשרת: משרד ההסברה יבוטל, תקציבו ואנשיו יעברו למנהלת שיקום הנגב המערבי

09:01 - הירי התחדש: אזעקות בגוש דן ובשפלה. לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

08:53 - החייל הפצוע קשה (22) שפונה אתמול לרמב"ם אחרי פגיעת טיל נ"ט בצפון עבר מספר ניתוחים מצילי חיים במהלך הלילה ומצבו התייצב. עדיין מוגדר קשה. החייל סבל מפגיעה רב מערכתית ובחדר הלם נאלצו לבצע פעולות חירום עם הגעתו.

08:50 - רשת אל-ג'זירה: למעלה מ-110 הרוגים בתקיפות צה"ל במרכז הרצועה, הלילה

08:45 - צה"ל השמיד ביממה האחרונה תשתיות ופעילי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה; במסגרת התקיפות במהלך הלילה, נעשה שימוש במעל ל-300 חימושים

צה"ל פועל לחיסול מחבלים של ארגון הטרור חמאס וחיסל אמש (ש') שני פעילי טרור סמוך לגדר, פעילים מכוח הנח'בה ומחבלים נוספים.

במקביל, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"ליים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, מסגדים אשר שימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס.

08:30 - מקורות פלסטיניים: לפנות בוקר עצרו כוחות הביטחון את ראש עיריית אל-בירה, אסלאם א-טויל, בשל היותו מזוהה עם ארגון הטרור חמאס.

08:15 - חוליית מחבלים זוהתה לפני זמן קצר בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב אביבים שבגבול לבנון, כוח צה"ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור.

07:30 - מחלקת המדינה האמריקנית: מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שוחח עם אמיר קטר אל-ת'אני והודה לו על הסיוע בשחרור שתי החטופות מעזה אתמול. השניים דנו במאמצים להשיב את כל החטופים ובשיתוף הפעולה בין ארה"ב וקטר

07:16 - רשות החירום הלאומית (רח"ל) וצה"ל הודיעו כי 14 יישובים נוספים סמוך לגבול הצפוני יפונו במימון המדינה. מדובר ביישובים שנמצאים במרחק של 2 עד 5 ק"מ מהגבול, ונאבקו עד כה לצירופם לתוכנית הפינוי.

הוספת היישובים אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט, ופיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. "התוכנית תנוהל ע"י הרשויות המקומיות, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון", נמסר.

14 היישובים שנוספו לתוכנית הפינוי הם: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

07:00 - ארצות הברית תשלח למזרח התיכון מערכת הגנה נגד טילים בליסטיים (THAAD) ומערכות נוספות של טילי הגנה אווירית מסוג "פטריוט". כך הודיע הפנטגון, שציין כי המערכות ייפרסו בתגובה לתקיפות האחרונות על כוחות אמריקנים במזרח התיכון. "בעקבות דיונים עם ביידן על ההסלמות האחרונות מצד איראן ושלוחותיה הוחלט לחזק עוד יותר את עמדת משרד ההגנה באזור. ההחלטה תחזק את ההרתעה באזור, תגביר את ההגנה על הכוחות האמריקניים ותסייע בהגנה על ישראל", אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שהוסיף כי חיילים נוספים יוצבו בהכנה לפריסה בשטח.

06:45 - חוליית מחבלים חוסלה מהאוויר במסגד בג'נין: בין היתר, החוליה הוציאה לפועל פיגוע ב-14 באוקטובר במרחב גדר ההפרדה, בו התפוצץ מטען על ידי הפעלה סלולרית על כוח צבאי שהגיע לנקודה, לא היו נפגעים.

לאחרונה התקבל מידע מודיעיני לפיו המחבלים מתכננים להוציא לפועל פיגוע תופת. המסגד שימש את המחבלים כחמ"ל מבצעי לתכנון הפיגועים וכבסיס יציאה לביצועם. במהלך מבצע ״בית וגן״ מצאו כוחות צה"ל במסגד תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

אילוסטרציה של המסגד ממבצע "בית גן": צילום דובר צה"ל

אילוסטרציה של המסגד ממבצע "בית גן": צילום דובר צה"ל

 

 

 

ג'נין שב"כ צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד