כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מפגין סולידריות

האיש החזק ביותר בחברת מרצדס תומך בישראל

מנכ"ל מרצדס פרסם הודעה אישית ברשת בה הוא מצהיר כי הוא תומך במדינת ישראל. ההודעה של אולה קלניוס היא כזו שאי אפשר לטעות במי היא תומכת. לפי דבריו מרצדס בנץ תתרום מיליון יורו לארגון איחוד הצלה

האיש החזק ביותר בחברת מרצדס תומך בישראל
אולה קלניוס מנכ"ל מרצדס בנץ צילום: מרצדס בנץ

הנה משהו שלא קורה כל יום: מתוך כל יצרני הרכב שמוכרים לישראלים מאות אלפי מכוניות מדי שנה ועושים כאן מאות מיליוני דולרים, אף אחד לא הרהיב אומץ עד עכשיו והתייצב לצד תושבי מדינת ישראל, אבל בשבוע שעבר מנכ"ל מרצדס בנץ הגרמנית היה הראשון שקם ואמר "מספיק". קלניוס, המנכ"ל בן ה 54 של מרצדס הוא המנכ"ל הראשון של היצרנית הגרמנית שנולד בשוודיה ולא בגרמניה.

וכך, בשבוע שעבר אולה קלוניוס, מנכ"ל מרצדס פרסם הודעה אישית ברשת בה הוא מצהיר כי הוא תומך במדינת ישראל. ההודעה של קלניוס היא כזו שאי אפשר לטעות במי היא תומכת. לפי דבריו: "אני מזועזע קשות מן החדשות ומן התמונות המשודרות ברחבי העולם מאז מתקפות הטרוריסטים נגד מדינת ישראל. בנוסף אני מודאג עמוקות מן ההשלכות לשלום במזרח התיכון. יש לי עמיתים, מכרים רבי שנים וחברים טובים באזור. רחמי יוצאים לכל מי שסובלים מאלימות ומתאבלים על אובדן אהוביהם".

קלניוס לא הסתפק רק בהצהרה: לפי דבריו מרצדס בנץ תתרום מיליון יורו לארגון איחוד הצלה – ארגון המתנדבים הלאומי של מדינת ישראל ולצלב האדום אשר יועדו לרכישת רכבים. בנוסף, קלניוס הביע את דאגתו לעובדי מרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בישראל.

העובדה שקלניוס ראה לנכון לתמוך בישראל היא מפתיעה: במדינת ישראל נמכרות מכוניות של עשרות יצרני רכב ואף אחד מהם לא מיהר לציין במי הוא תומך. ויותר מכך: מרצדס עצמה היא יצרנית שהמכוניות שלה פופולאריות בכל העולם – גם אצל אויבינו, ויתכן בהחלט שדבריו של קלניוס יכעיסו לא מעט לקוחות שאינם תומכים בישראל, מה שרק מדגיש כמה הדברים שאמר הם חשובים.

עם זאת, מרצדס בנץ תמכה במדינת ישראל גם בימים קשים בעבר: עם פרוץ מלחמת יום כיפור נתפסה מדינת ישראל במצב של מחסור קשה במשאיות לתובלה של אספקה לחזית. לאחר בקשה רשמית מן היבואנית בישראל הסכימה מרצדס בנץ לשלוח לישראל את כל המשאיות שהיו במחסניה באירופה, 1,625 משאיות במספר, במשלוח חירום מיוחד שהגיע לישראל במקום לשווקים שונים באירופה.

 

 

גרמניה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד