י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
מלחמת הישרדות

הזוי: חתונה בבית הכנסת, דירת חדר עם מזרונים על הרצפה

חתונה שהייתה אמורה להתקיים השבוע בדרום בוטלה, כמו הרבה אירועים – אבל אז התברר שמקום לשמחה זו הבעיה הקטנה בכל הסיפור

הזוי: חתונה בבית הכנסת, דירת חדר עם מזרונים על הרצפה
שטר כתובה צילום: Michal Fattal/Flash90.

כידוע, בשבועיים האחרונים הוטלו הגבלות על התקהלות, אולמות ביטלו אירועים גדולים והרבה זוגות שנישאים נאלצו למצוא מקומות חילופיים. אפי ואילה היו אמורים להינשא ביום שלישי השבוע באחת מערי הדרום שם מתגוררת אילה. כמובן שזה לא אפשרי עכשיו, ולכן החתונה תיערך בבית הכנסת.

תורמים ועושים לאפי ואילה חתונה שמחה >>>

איכשהו, הגיע הסיפור הזה לאוזני הרב משה רבינוביץ', שהבין שחתונה שמתקיימת בבית הכנסת היא רק סימפטום למצוקה גדולה הרבה יותר. הוא דיבר עם החתן והכלה, הגיע בעצמו ליחידת הדיור שנשכרה עבורם – ונדהם לגלות דירת חדר מזערית, ללא מכונת כביסה, ללא כיריים ותנור. מזרונים על הרצפה - אין מיטות! והמקרר הישן שביחידה ריק לגמרי.

התברר שהחתן והכלה מגיעים שניהם ממשפחות קשות יום ועניות מאד. ההורים חולניים ובקושי סוחבים את החיים. החתן והכלה ארגנו את רוב החתונה והנדוניה בעצמם, והצליחו מעט מאד...

"אני היחיד שיש לי חיים שפויים מכל המשפחה." מספר אפי, החתן. "גדלנו בבית מסכן, בלי כסף ובלי תפקוד נורמלי. אחים שלי יצאו בשאלה או הדרדרו לבעיות נפשיות, ורק אני נכנסתי לישיבה והשקעתי בלימוד, כשכל יום מחדש אני נלחם לקום ולהצליח... השידוך שלי הוא נס בפני עצמו, וארגון החתונה היה משימה מטורפת בשבילי ובשביל כלתי – שגם הגיעה ממשפחה שבורה. את הדירה השיג לי חבר בזול, ואני מקווה שנקבל כסף בחתונה כדי לקנות ארוחת בוקר למחרת..."

השכן פנה מיד לועד הרבנים, והוקמה קרן חירום לחתונתם של אפי ואילה. "חתן וכלה צריכים להיכנס לדירה מטופחת, עם מקרר גדוש מטעמים ושפע להתחיל את החיים ברגל ימין – אי אפשר לתת לחתן ולכלה היקרים, שעברו חיים קשים ובנו את עצמם בידיים, להינשא בכזו חרפה!".

"צריך לרכוש להם מוצרי חשמל וריהוט בסיסי, ולוודא שלפחות בשבוע השבע ברכות יהיה להם אוכל טוב וארוחות מסודרות." אומר גבאי ועד הרבנים. "החתונה עוד יומיים! אנחנו פונים לעם ישראל בבקשה לסייע לחתן וכלה שהם כמו יתומים, ולאפשר להם לבנות את ביתם בלב שמח."

תורמים ועושים לאפי ואילה חתונה שמחה >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד