כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יצטרכו למסור הצהרה"

מועצת המים מודיעה: אלו האזרחים שישלמו תעריף נמוך

הנחיות לאספקת מים בתעריף המופחת ל"כמות מוכרת" למי שפתח את ביתו לתושבים שהתפנו מבתיהם באזורי הקרבות | כדי לקבל את ההטבה, המארחים יצטרכו רק למסור הצהרה לספק המים על מספר המתארחים בביתם וחשבונם יחושב על בסיס התעריף הנמוך לשירותי מים וביוב גם עבור אורחיהם

מזומן
מזומן צילום: בחדרי חרדים

מועצת רשות המים אישרה בנוהל דחוף ביום שישי 20.10.2023 שינויים ברגולציה, שמטרתם להתאים את השירות לצרכים בעת לחימה מתמשכת. השינויים וההקלות מיועדים לצרכני מים פרטיים, למגזר הכפרי, לחקלאים ולתאגידי המים והביוב. 

השינויים נועדו להתאים את פעילות משק המים למצב המלחמתי, להקל על המפונים ומארחיהם ולצד זאת להבטיח את המשך התפקוד של ספקי המים ואת רמת השירות הטובה גם בעת הזו. 

חלק מההחלטות נכנסו לתוקף מיידי וחלקן פורסמו לשימוע ציבורי ויובאו לאישור המועצה במהלך השבוע הקרוב.

צרכני מים פרטיים

• הנחיות לאספקת מים בתעריף המופחת ל"כמות מוכרת" למי שפתח את ביתו לתושבים שהתפנו מבתיהם באזורי הקרבות. כדי לקבל את ההטבה, המארחים יצטרכו רק למסור הצהרה לספק המים על מספר המתארחים בביתם וחשבונם יחושב על בסיס התעריף הנמוך לשירותי מים וביוב גם עבור אורחיהם.  

•אפשרות דומה תהיה גם לקהילות המארחות בהתנדבות יישובים שהתפנו מבתיהם. לקהילות אלו ניתנה אפשרות להגדיל את הכמות שהקהילה רוכשת מחברת מקורות בתעריף מופחת ל"כמות מוכרת".

• הוצאו הנחיות לתאגידי המים ולרשויות המקומיות על יישום החוק לדחיית תשלומים של משרתי כוחות הביטחון, משפחות החטופים והנרצחים, וכן טיוטת כללים להחלת הוראות זהות על שאר ספקי שירותי המים.  

מגזר חקלאי 

• במטרה להקל על המשך הפעילות החקלאית היכן שניתן לקיימה, אושרה האפשרות לספקי מים להגדיל אספקת המים לחקלאים מעבר להקצאה השנתית לשנת 2023.

• פורסמה לשימוע הצעה לבטל את תעריפי חריגה לחקלאים שישתמשו בשנת 2023 בכמות מים גדולה מההקצאה, מתוך הבנה של החשיבות בימים אלו בקיום הפעילות החקלאית ללא מגבלה כספית כזו. 

• פורסמה לשימוע הצעה להקדמת התאמה והפחתה בתעריף מי השפד"ן, שעיקר השימוש בו הוא להשקיה בנגב המערבי.

שירות תאגידי מים וביוב

• בוצעו התאמות שירות במרכזי שירות ובמענה דיגיטלי, בנוגע להחלפת מדי מים ולזמן טיפול בפניות ציבור, כדי לאפשר לתאגידי המים להתמקד בנושאי השירות הבוערים וכן למקד את מתן השירותים בנושאים הדחופים כעת. 

• בוצעו התאמות בחובת הדיווח כלפי הרגולטור של ספקי המים, גם כאן כדי לאפשר להם למקד מאמצים בשירות ובהבטחת רציפות השירותים.

רשות המים ממשיכה לעקוב אחר צרכי המשק ונפעל להתאמות נוספות אם ידרשו כאלה.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד