כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מנעי קולך מבכי

"לא תתאפשר הגעת קהל": הילולת רחל אמנו בוטלה

הילולת רחל אמנו ביום רביעי וחמישי השבוע לא תתקיים השנה בעקבות המצב הביטחוני והמלחמה. במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ביקשו להדגיש כי לא תתאפשר שום הגעת קהל לאזור הקבר בשל הוראת המשטרה ופיקוד העורף וכי על הציבור להישמע בקפדנות להוראת גורמי הבטחון. ביוזמת מוסדות קבר רחל בראשות הגרמ"מ קלוגר הוקם מוקד חרום להעברת שמות לישועה ורפואה וכן לשמירה עליונה

"לא תתאפשר הגעת קהל": הילולת רחל אמנו בוטלה
קבר רחל אמנו צילום: המקומות הקדושים

בעקבות המצב הבטחוני המתוח והמלחמה הילולת רחל אמנו לא תתקיים כבכל שנה.

מתחם הקבר בבית לחם יהיה סגור השנה, בעקבות כך יתקיימו שיעורים בערב ההילולא שיועברו בשידור חי לעם ישראל ע"י הרבנים הראשיים ושורת רבנים נוספים דברי חיזוק לרגל המצב. כמו"כ למחרת ביום ההילולא יתקיימו שיעורים לנשים ע"י רבניות ומרצות.

בהודעה מטעם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הממונים על ההילולא נכתב כי "בעקבות המצב הבטחוני ברחבי הארץ הודיעה משטרת ירושלים להנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים על ביטול הילולת רחל אמנו שתוכננה להתקיים בימים ד' וה' י"א מרחשוון תשפ"ד".

"בהודעת המשטרה עליה חתום מפקד תחנת עוז של משטרת ישראל נמסר: כי לאור המצב הבטחוני ולאור ההכרזה על מלחמת "חרבות ברזל" ובהסתמך על הנחיות פיקוד העורף האוסרות התקהלויות במרחב הפתוח, בוצעה הערכת מצב בפיקוד מחוז ירושלים באשר לקיום ההילולה ובסיומה הוחלט ע"י פיקוד המחוז שלא לאשר את קיום ההילולה במצב הבטחוני הנוכחי".

"על פי החלטת משטרת ישראל וגורמי הבטחון מתחם קבר רחל ייערך בהיערכות מבצעית למניעת כניסת קהל למרחב הקבר כשבמקביל קווי השירות לקבר רחל יופסקו בשעות אלו. לאור המצב ובתיאום מול משטרת ישראל יקיים המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יום שידורים מיוחד לאורך שעות ההילולה מתוך מתחם הקבר בו יישאו הרבנים הראשיים לישראל ושורת רבנים ואישי ציבור דברי חיזוק, התעוררות לרגל המצב השורר בישראל".

"במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ביקשו להדגיש כי לא תתאפשר שום הגעת קהל לאזור הקבר בשל הוראת משטרת ישראל ופיקוד העורף עקב המצב הבטחוני וכי על הציבור להישמע בקפדנות להוראת גורמי הבטחון".

בתוך כך, נמסר כי לאור המצב הנורא בו דם ישראל נשפך והמוני בני ישראל שרויים במצור ובמצוק באימת מוות ובשבי הורו גדולי ישראל להגרמ"מ קלוגר לקיים תפילה מיוחדת ברציפות יומם ולילה עשרים וארבע שעות במקום התפלה המסוגל מדורי דורות, קבר רחל אמנו. במסגרת רשת הכוללים של מוסדות קבר רחל המתקיימים במשך כל שעות היממה בכל ימות השנה על ידי מאות צדיקים ובני עליה רבני וחברי הכוללים, החלה תפילה ברציפות להצלת וישועת ישראל, לאחר הניסים הגלויים והישועות הנוראות שגילה השי"ת בזכות התפלות בקבר רחל.

גם בימים כתיקונם מתקיימים כידוע סדרי הכוללים מסביב לשעון בכל ימות השנה, גם בימות החגים ובין הזמנים, וכפי שקבעו מייסדי ונשיאי המוסדות מרנן גדולי ישראל זצוק"ל, כי עם היות אברכי ורבני הכוללים משמשים כאנשי משמר להגן על עם ישראל, ונמצאים שם בשליחות כלל ישראל להשפיע ישועות ונפלאות חלה עליהם חובת השעה לעמוד על המשמר ללא הרף, ובמיוחד בימי מלחמה ואימה בהם חלה חובה כפולה ומכופלת לעורר רחמי שמים, יתקיימו התפילות והלימודים ביתר שאת ויתר עז. רבני הכוללים מציינים כי כשם שלא קיים המושג 'בין הזמנים' בכוללים של מוסדות קבר רחל, וכי גם במהלך חודשי תשרי, ניסן ואב מתקיימים סדרי הלימוד ומשמרות התפילה תמידין כסדרם בדיוק כמו חשון כסלו וטבת, כי ברגע שאנחנו כאן בשליחות עם ישראל, אין אפשרות לפספס אפילו יום אחד או אפילו שעה אחת. עם ישראל זקוק לתפילות, לישועות, לשמירה בכל שעות היממה בכל ימות השנה, ולזה אנחנו כאן, בשליחות עם ישראל.

לנוכח המצב הוקם במוקד קבר רחל מוקד חירום מיוחד להעברת שמות הפצועים והשבויים לתפלה בקבר רחל, וכן להעברת שמותיהם של תושבי ערי הארץ הנמצאים בקו העימות לתפילה רצופה להגנה ושמירה עליונה להינצל מכל נזק ומכל פגע.

סדרי תפילות מיוחדים נערכים בימים אלו בכל שעות היום והלילה, לשמירת והגנת יושבי ארץ הקודש, על פי סדר תפלות מיוחד שנמסרו לרבני מוסדות קבר רחל בעבר בעת סכנה גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, להעתיר בתפלות ובתחנונים ובסדרי לימוד מיוחדים לעורר רחמי שמים להצלת עם ישראל בזכות רחל אמנו.

תפלה מיוחדת לשלום הנעדרים, השבויים והלוחמים בחזית מתקיימת מידי יום ביומו בשעה 17:30 לאחר אמירת כל ספר התהלים על ידי המנין הקבוע, וניתן להצטרף בשידור חי להתפלל יחד עם מתפללי קבר רחל.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד