ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מחדל ביטחוני

לקח אחריות: שר המשפטים הבלגי התפטר בשל כשלון במניעת פיגוע

שר המשפטים הבלגי התפטר לאחר שהתגלה כי המחבל שרצח שני אנשים בבלגיה, היה שוהה בלתי-חוקי ותוניסיה ביקשה להסגירו לידיה אך הבלגים לא עשו זאת. שר המשפטים הבלגי לקח אחריות והתפטר

לקח אחריות: שר המשפטים הבלגי התפטר בשל כשלון במניעת פיגוע
חיילים בלגים בבלגיה צילום: פלאש 90

שר המשפטים של בלגיה התפטר בסוף השבוע לאחר שהתגלה כי תוניסיה ביקשה את הסגרת חשוד בשנה שעברה, אותו חשוד ירה למוות בשני שוודים ופצע אדם נוסף בבלגיה בשבוע שעבר. החשוד לא הוסגר לתוניסיה, והוא המשיך להסתובב חופשי וביצע פיגוע ירי בבלגיה.

לאחר שהתבררו הפרטים, שר המשפטים הבלגי, וינסנט ואן קוויקנבורן, התפטר בעקבות המחדל שהוביל לפיגוע בבריסל על-ידי מחבל שהציג עצמו כאיש דאעש.

שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן אמר כי הוא ואנשי משרדו ניסו להבין כיצד נעלם עבדסלם לאסואד לפני שנתיים לאחר שלא קיבל אישור שהיה, ואי ביצוע החלטת הרשויות בבלגיה לגרשו לתוניסיה.

ביום שני בלילה בשבוע שעבר, לאסואד ירה למוות בשני גברים שוודים ופצע את השלישי ברובה חצי אוטומטי. 

בסרטון שפורסם באינטרנט הוא טען כי שאב השראה מארגון המדינה האסלאמית - דאעש. המשטרה ירתה בו למוות ביום שלישי בבוקר בבית קפה בבריסל.

"ב-15 באוגוסט 2022, הייתה דרישת הסגרה על ידי תוניסיה עבור האיש הזה", אמר השר ואן קוויקנבורן לתקשורת, "דרישה זו הועברה לפרקליטות בריסל, השופט הממונה לא עקב אחר דרישת ההסגרה הזו והתיק לא בוצע", ​​אמר.

"זו טעות אינדיבידואלית. שגיאה בלתי מתקבלת על הדעת. טעות עם השלכות דרמטיות", אמר ואן קוויקנבורן בהכרזתו כי הגיש את התפטרותו לראש הממשלה אלכסנדר דה קרו.

"למרות שמדובר באחריותו של שופט עצמאי, אני חייב למרות זאת ליטול על עצמי את כל האחריות לטעות הבלתי מתקבלת על הדעת", אמר השר.

סוכנות הידיעות AP דיווח, כי מידע שנמסר לרשויות הבלגיות על ידי ממשלה זרה העלה כי האיש התכוון לנסוע לחו"ל כדי להילחם במלחמת דת. אבל השלטונות הבלגיים לא הצליחו לקבוע זאת, ולכן הוא מעולם לא הוגדר כמסוכן.

 

פיגוע ירי בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד