כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע הלחימה

אושר: תוקף אישורים ממשלתיים מוארכים אוטומטית בשלושה חודשים

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של שר המשפטים, יריב לוין, לפיה יוארכו אוטומטית לשלושה חודשים רישיונות ואישורים רגולטורים 

אושר: תוקף אישורים ממשלתיים מוארכים אוטומטית בשלושה חודשים
יריב לוין ב'כאן 11' צילום: מתוך שידורי כאן 11

וועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק שמאריכה אוטומטית רישיונות, אישורים וכתבי פטור שנתנה רשות ציבורית שפקעו או יפקעו החל מהיום שבו פרצה מלחמת חרבות ברזל, 7.10.2023 ועד ליום 7.1.2024. ההארכה תהיה לפרק זמן של שלושה חודשים ממועד פקיעתם. כך לדוגמא, יוארכו אוטומטית רישיונות עסק, היתרי בניה ועוד. כמו כן, מוצע להאריך באופן דומה מועדים בהליכים להטלת עיצום כספי ולקיום בדיקה תקופתית במיתקן גז ביתי על ידי ספק גז.

העבודה המקצועית על הצעת החוק הובלה על ידי המחלקה הכלכלית בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים בראשות המשנה ליועמ״ש (משפט כלכלי) עו״ד מאיר לוין ורשות האסדרה במשרד ראש הממשלה בראשות יו"ר הרשות יואל בריס, וגובשה בשותפות עם כלל משרדי הממשלה.

 הצעת החוק דוחה אוטומטית פקיעה של אישורים רגולטוריים, הליכים להטלת עיצומים כספיים, ובדיקות תקופתיות של מיתקני גז ביתי. דחייה זו תסייע לייצר ודאות ויציבות, ותבטיח רציפות תקינה של אספקת מצרכים ושירותים לציבור הרחב. ההצעה חלה על כלל האישורים הרגולטורים שנותנת רשות ציבורית (כולל למשל רישיונות עסק והיתרי בנייה), למעט מספר אישורים שלא ניתן להאריכם באופן אוטומטי ללא בקרה גם במצב חירום אשר מוחרגים מחוק זה. כמו כן, הרשויות הציבוריות השונות יכולות להחליט שאישורים רגולטורים מסוימים שהן העניקו לא יוארכו, או יוארכו לתקופה קצרה יותר מהקבועה בחוק, בכפוף להודעה מנומקת שתינתן לבעל האישור זמן סביר מראש.

הוראות החוק המוצע יחולו כאמור ביחס לתקופה שבין ה-7.10.2023-7.1.2024. באשר לאישורים רגולטוריים ולבדיקות מתקני גז – ראש הממשלה יוכל להאריך תקופה זו בצו באישור הממשלה וועדה בכנסת, וזאת לתקופה של עד ל-9 חודשים נוספים אם יתקיימו נסיבות המצדיקות זאת עקב מלחמת חרבות ברזל. באשר להליכים להטלת עיצום כספי – שר המשפטים יוכל להאריך את התקופה בצו במנגנון דומה.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד