כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"המתקפה הבאה בדרך"

התחזית הפסימית של הפרשן הבכיר: ההיסוס של נתניהו יוביל לאסון

הפרשן אבי יששכרוף טוען כי העיכוב של נתניהו את הפעולה הקרקעית מקטינה את האופציה למיטוט חמאס. "הקהילה הבינ"ל תעצור אותנו בקרוב. זו המציאות". הוא הזהיר: "שלטון חמאס שורד, משמעותו אסון, ללא יישובים ישראלים על הגבולות ושהמתקפה הבאה בדרך"

התחזית הפסימית של הפרשן הבכיר: ההיסוס של נתניהו יוביל לאסון
חיילי צה"ל בדרום. אילוסטרציה צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

אבי יששכרוף, ששימש במשך שנים רבות כפרשן בכיר לענייני ערבים, וכיום תסריטאי שיצר את הסדרה "פאודה" שמספרת בעולם את סיפור הסכסוך ישראלי-פלסטיני, כותב בחשבון הטוויטר שלו כי ככל שהפעולה הקרקעית בעזה מתעכבת, הסיכוי להביא את ההישג המיוחל - מיטוט חמאס - הולך ופוחת.

"הפעולה הקרקעית מתעכבת בעיקר בגלל רה"מ. הצבא מוכן. נכון שאסור למהר וצריך להיערך ומה יהיה ביום שאחרי ומה עם החטופים. הכול נכון. אבל ככל שהפעולה מתעכבת כך גם הסיכוי לפעולה אמיתית שתביא למיטוט חמאס, הולך וקטן. הקהילה הבינ"ל תעצור אותנו בקרוב. זו המציאות. אם זה לא יקרה בקרוב, זה כבר לא יקרה", כותב יששכרוף, ששירת ביחידת דובדבן.

"ועוד שאלה: האם רה"מ שמהסס לצאת לפעולה קרקעית רוצה באמת במיטוט חמאס? שנים הוא הוביל מדיניות שצריך לחזק את חמאס ולהחליש את הרשות כדיי לא לנהל מו"מ מדיני עם הרשות. המשמעות של מיטוט חמאס היא שפתאום ידברו איתו שוב על שתי מדינות. על מו"מ לשלום וכו'. אז אולי מהלך סמלי ומצומצם עדיף לו

אין לי קונץ פטנט או פתרונות קסם-מבין שיש גם אתגר עצום בצפון. יודע דבר אחד וגם בדיעבד: אחרי 7 באוקטובר אסור שיישאר כאן שלטון חמאס. זו האופציה הכי גרועה. יותר מהחזרת הרשות ואפילו משהייה ישראלית ממושכת. שלטון חמאס שורד, משמעותו אסון, ללא יישובים ישראלים על הגבולות ושהמתקפה הבאה בדרך".

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד