ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שלוחותיה של איראן

שר ההגנה הביע דאגה מהתקפות נגד חיילים אמריקאים

ארה"ב מודאגת מהסלמה אפשרית במזרח התיכון בשל מלחמת ישראל-חמאס. ‏שר ההגנה אמר כי לחימה בשטח בנוי קשה מאוד ואיטית מאוד בגלל רשת המנהרות שחמאס בנה והזמן הרב שהיה לחמאס להתכונן ללחימה

שר ההגנה הביע דאגה מהתקפות נגד חיילים אמריקאים
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בקריה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ארה"ב חוששת שהלחימה בין ישראל לחמאס בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, עלולה לגלוש לסכסוך רחב יותר ברחבי המזרח התיכון שיסכן את כוחות הצבא האמריקאיים, כך אמר שר ההגנה לויד אוסטין לרשת ABC.

"אנחנו מודאגים מהסלמה פוטנציאלית. למעשה, מה שאנחנו רואים הוא סיכוי להסלמה משמעותית של התקפות על חיילינו ואנשינו ברחבי האזור", אמר אוסטין לג'ונתן קארל רשת ABC. "ובגלל זה, אנחנו הולכים לעשות את מה שצריך כדי לוודא שהחיילים שלנו נמצאים בעמדה הנכונה, שהם מוגנים ושיש לנו את היכולת להגיב".

דבריו של אוסטין מגיעים כאשר כוחות פרוקסי איראנים תוקפים בסיסי צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה, חיל הים האמריקאי יירט לאחרונה טילים שנורו מתימן והגביר את הנוכחות לאורך גבול ישראל-לבנון - כל זאת בזמן שישראל ממשיכה בפעולות הצבאיות שלה על חמאס הרצחני.

‏שר ההגנה האמריקני אוסטין אמר על הפעולה הקרקעית הישראלית שמסתמנת בעזה "לחימה בשטח בנוי קשה מאוד ואיטית מאוד. זה יהיה קשה יותר בגלל רשת המנהרות התת קרקעיות שחמאס בנה והזמן הרב שהיה לחמאס להתכונן ללחימה. נראה לחימה עם הרבה מטעני צד".

כזכור הפנטגון מסר ביום שבת כי הוא פרס באזור המזרח התיכון מערכת הגנה מפני טילים בליסטיים וטילי פטריוט. "כפי שהנשיא ביידן אמר, אם קבוצה כלשהי או מדינה כלשהי מעוניינת להרחיב את הסכסוך הזה, לנצל את המצב המצער הזה שאנו רואים, העצה שלנו היא לא", אמר אוסטין ביום לחדשות ABC.

 

ארצות הברית סוריה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד