י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ניסיון לגבש מתווה

הח"כ ויו"ר לשכת עוה"ד דנו באופן העמדת מחבלים מהטבח למשפט

יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר, נפגש עם חבר ועדת חוקה עו"ד ח"כ ארז מלול. השניים דנו במהלך פגישתם באיתור מקום יותר הולם בו יתאפשר להעמיד למשפט מחבלים מעזה שנלכדו בתוך שטח ישראל במהלך הקרבות בעוטף עזה

הח"כ ויו"ר לשכת עוה"ד דנו באופן העמדת מחבלים מהטבח למשפט
חה"כ ארז מלול ויו"ר לשכת עוה"ד ארז מלול צילום: באדיבות המצלם

יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר, נפגש היום (ראשון) עם חבר ועדת חוקה עו"ד ח"כ ארז מלול בלשכתו, לדיון במספר סוגיות משפטיות העומדות על סדר היום בצל המלחמה בישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השניים דנו במהלך פגישתם באיתור מקום יותר הולם בו יתאפשר להעמיד למשפט מחבלים מעזה שנלכדו בתוך שטח ישראל במהלך הקרבות בעוטף עזה. 

בלשכת עורכי הדין מנסים לגבש מתווה במקביל לניסיונות שנעשים במשרד המשפטים ונבחנות מספר הצעות ביניהן גם הקמת בית דין לפושעי מלחמה. עם זאת, מדובר בשלב מוקדם מאוד ולא ברור איזה מתווה יתקבל בסופו של דבר.

נסביר כי ההבדל בין מחבלים שנתפסים מעזה לעומת מחבלים שנתפסים ביו"ש הוא שמאז ומתמיד המחבלים מעזה עמדו לדין בבתי משפט פליליים רגילים ולא בתי משפט צבאיים, וזאת מהסיבה שהצבא הישראלי לא שולט בעזה ומאידך - עזה כמובן אינה מדינה. מנגד, ביו"ש הצבא הוא הריבון ולכן מחבלים שם נשפטים בבתי דין צבאיים

בנוסף, במהלך הפגישה שוחחו השניים גם על הצורך לסייע לעורכי הדין המתמודדים כעת בשעת חירום ובפרט לעורכי הדין מעוטף עזה ובצפון. יצוין כי הוחלט בין היתר על הקמת מוקד תמיכה אשר יסייע לעורכי דין ומתמחים.

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד