ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
בהשתתפות 25,000 איש

קול ברור מברלין: נגד טרור ואנטישמיות; סולידריות עם ישראל

היום התקיימה עצרת תמיכה חסרת תקדים בהיקפה בברלין בירת גרמניה, בהשתתפות 25,000 איש. קול ברור נשמע מברלין: נגד טרור ואנטישמיות. סולידריות עם ישראל. בעצרת השתתפו משפחות החטופים בעלי אזרחות גרמנית שהגיעו לברלין על מנת להגביר הלחץ לשחרור יקיריהם

קול ברור מברלין: נגד טרור ואנטישמיות; סולידריות עם ישראל
שגריר ישראל בגרמניה בנאום צילום: שגרירות ישראל בברלין

עצרת תמיכה חסרת תקדים בהיקפה התקיימה בברלין בירת גרמניה, בהשתתפות 25,000 איש. ייחודיות העצרת היא בכך שזכתה לתמיכה חד משמעית של המפלגות הפוליטיות בגרמניה (מלבד AFD הימנית קיצונית) תוך קריאה נחרצת נגד האנטישמיות הגואה מאז פרוץ המלחמה וסולידריות בלתי מסויגת עם ישראל.

בעצרת השתתפו משפחות החטופים בעלי אזרחות גרמנית שהגיעו לברלין על מנת להגביר הלחץ לשחרור יקיריהם. רוני רומן, אחותה של החטופה ירדן רומן שחוגגת היום יום הולדת, בשבי, לא הותירה עין יבשה בקהל כששרה לה יום הולדת שמח. גם יוני אשר, שאשתו ובנותיו נחטפו לעזה, סיפר את סיפורו שובר הלב.

מאחורי היוזמה עומדים אגודת הידידות גרמניה - ישראל, מפלגות הקואליציה ורוב מפלגות האופוזיציה, גורמי דת נוצרים כגון וועדת הבישופים בגרמניה והכנסייה האוונגלית ארגונים כלכליים ועוד, והנואמים המרכזיים בה הנשיא שטיינמאייר והשגריר הישראלי רון פרושאור. לצידם, נאמו ראשי המפלגות הגרמניות, מהקואליציה והאופוזיציה.

האלפים בעצרת בברלין: צילום שגרירות ישראל בברלין

הנשיא שטיינמאייר קרא לשחרר את כל החטופים באופן מיידי ולמאבק בלתי מתפשר בטרור והוסיף: "למדינה שלנו אסור לסבול שום צורה של אנטישמיות - לא מימין, לא משמאל, לא ישנה ולא חדשה. ואסור לנו לסבול כל שנאת ישראל שתשתולל ברחובותינו, משום גורם שהוא".

השגריר פרושאור ביקר את כל אלו הממהרים לבקר את ישראל בין היתר מעולם התרבות, התקשורת והדת - אך הפעם קולם נאלם. כמו כן הדגיש את החשיבות שבעמידה ברורה יחד משמעית נגד הטרור ובעד ציוויליזציה: "ההיסטוריה תזכור את כלו שנמצאים כאן היום ככאלו שבחרו לתרגם מילים למעשים. היא תזכור גם את אלו שבחרו לשתוק או להסס. עלינו להילחם יחד נגד חמאס, נגד טרור, שנאה, אלימות וחוסר אנושיות. אנחנו ננצח. אין לנו ברירה אחרת! עם ישראל חי".

אירוע התמיכה מגיע לצד מפגני תמיכה שונים – הן ברמה הפוליטית והן ברמה האזרחית אך גם לאחר הפגנות שנאה פרו פלסטיניות ותקיפות אנטישמיות דוגמת ריסוס מגן דוד על בתי יהודים בעיר והשלכת בקבוק תבערה לעבר בית כנסת "עדת ישראל". כמו כן, ישנו דיווח על עליה של 240% בתקריות האנטישמיות בשבועיים האחרונים.

רבים יצאו כנגד התופעה והדבר אף עורר דיון נרחב בגרמניה באשר לשורשי הבעיה ודרכי ההתמודדות עימה. הבונדסטאג אף קיים דיו מיוחד בנושא בשבוע שעבר בו הכריז הקנצלר באופן חד משמעי שלאנטישמיות אין מקום בגרמניה. כן נאסרו הפגנות תומכות חמאס.

חמאס עזה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד