י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
קריאה להחזרת החטופים

לונדון במפגן סולידריות חסרת תקדים עם ישראל

כיכר טרפלגר בלונדון נצבעה כחול-לבן במפגן סולידריות חסרת תקדים עם ישראל על רקע המלחמה ובקריאה להחזרת החטופים בעזה. רבבות המשתתפים קראו לחזרת החטופים חזרה לביתם

לונדון במפגן סולידריות חסרת תקדים עם ישראל
האלפים בלונדון צילום: Yoav pichersky

שגרירות ישראל בבריטניה, בשיתוף עם ארגונים יהודים מקומיים, אירגנה אתמול בלונדון עצרת תמיכה חסרת תקדים בהיקפה בהשתתפות כשלושים אלף איש במרכז הבירה הבריטית בקריאה לשחרור החטופים הישראלים מהשבי בעזה.

מייקל גוב שר השיכון, נשא נאום תמיכה חם וחד משמעי לטובת ישראל והצהיר כי בריטניה תמיד תהיה לצידה של ישראל. גוב אמר לקהל שנאסף באירוע: "ישראל חייבת לעמוד איתנה ובריטניה עומדת עם ישראל".

השר הוסיף: "אין מילים לתאר את הסבל של משפחות שראו את קרוביהן נטבחים מולן, וקרובים שחיים בתקווה שאלו שחיו בשלום בבתיהם רק לפני שבועיים נמצאים כעת בצינוק של חמאס".

"אין מילים שיכולות לתמצת את הרוע של האחראים למעשים האלה. אבל המילים חשובות והבטחות חשובות והעולם הבטיח לפני 75 שנה, לעולם לא עוד. ומה ראינו לפני שבועיים? הטבח הנורא הגדול ביותר בעם היהודי מאז השואה, שבוצע על ידי טרוריסטים, מעשה של רוע ברבריות שאין שני להם, אנחנו חייבים לעמוד יחד נגד זה".

עוד אמר: "אנחנו חייבים להביא את בני הערובה הביתה. יש הבדל בין עכשיו ל-1945 וההבדל הזה הוא שלעם היהודי יש בית, יש לו אומה, צה"ל שם כדי להגן על אזרחים. חמאס קיים כדי לטבוח באזרחים".

עוד השתתפו במפגן התמיכה ממנהיגות מפלגת הלייבור, הרב הראשי של בריטניה, נציגי הארגונים היהודים ועוד.

במוקד העצרת עמדו סיפוריהם האישיים של משפחות החטופים שריגשו רבים בקהל.  במהלך מפגן התמיכה החלו רבבות מהמשתתפים לקרוא לחזרת החטופים חזרה לביתם: BRING THEM HOME! BRING THEM HOME. (תחזירו אותם הביתה).

בנאום בעצרת הודה הרב הראשי, אפרים מירוויס, למלך, הנסיך מוויילס ולמנהיגים פוליטיים מכל המפלגות על תמיכתם בישראל.

הוא אמר: "בזמן כזה אנחנו מגלים מי הם החברים האמיתיים שלנו, הוד מלכותך המלך צ'ארלס, תודה על תמיכתך. הנסיך מוויילס, תודה על תמיכתך. ראש הממשלה רישי סונק, תודה על תמיכתך. מנהיג האופוזיציה, סר קיר סטארמר, מודה לך על תמיכתך. סר אד דייווי, תודה על תמיכתך. בזמן כזה המילים כן חשובות ולכל החברים שלנו שעד כה לא שמענו מהם מילה אחת, השתיקה שלכם מחרישת אוזניים. המילים כן חשובות".

הרב הוסיף: "לפעמים אנחנו שומעים התייחסות לשני הצדדים, אבל אנחנו בעצמנו יודעים שאכן יש שני צדדים, האחד טוב והשני הוא רע. ישראל משתמשת בכוחותיה כדי להגן על אזרחיה ואילו חמאס משתמש באזרחיו כדי להגן על כוחותיו, המילים כן חשובות. מי שלא מצליח לגנות, מסכים עם הטבח החמאסי, מי שמסרב לקרוא לטרוריסטים של חמאס "טרוריסטים" מאפשר לתת לגיטימציה למעשיהם האכזריים".

 

בריטניה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד