ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עניינן של המדינות השכנות

בכיר גרמני: "גרמניה לא תקלוט פלסטינים, יש לנו מספיק אנטישמים במדינה"

מלך ירדן עבדאללה הדגיש לאחרונה כי ארצו וגם מצרים אינן מוכנות לקבל פליטים פלסטינים. במקביל, גם ראש האופוזיציה בגרמניה אמר: "גרמניה לא יכולה לקלוט עוד פליטים, יש לנו מספיק גברים אנטישמים צעירים במדינה"

פלסטינים בגדר בעזה
פלסטינים בגדר בעזה צילום: יוסף מוחמד, פלאש 90
פרידריך מרץ, יו"ר המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית וראש האופוזיציה בבונדסטאג התייחס לאפשרות של הגעת עזתים למדינות באירופה כפליטים: "אם יהיו פליטים מעזה, הם עניינן של המדינות השכנות" אמר. "גרמניה לא יכולה לקלוט עוד פליטים, יש לנו מספיק גברים אנטישמים צעירים במדינה".

מלך ירדן עבדאללה השני הדגיש לאחרונה כי ארצו וגם מצרים אינן מוכנות לקבל פליטים פלסטינים. מנקודת המבט של המדינות הללו, יציאת תושבי רצועת עזה מהרצועה תקשה עוד יותר על פתרון שתי המדינות. מסיבות דומות, גם מדינות הליגה הערבית נוקטות במדיניות של אי מתן אזרחות לפליטים פלסטינים בשטחן מאז 1965. כי זה עלול לערער את "זכות השיבה". רק ירדן נתנה אזרחות לחלק גדול מהפליטים הפלסטינים.

לפי נתוני הלשכה המרכזית הפלסטינית לסטטיסטיקה, היו כ-13.8 מיליון פלסטינים ברחבי העולם באמצע 2021, מתוכם 5.9 מיליון רשומים כיום כפליטים בסוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א. כ-700,000 ערבים ברחו או גורשו בקום המדינה.

 

פלסטינים גרמניה אנטישמיות עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד