כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרסמו הצהרה משותפת

מנהיגי המערב הדגישו את זכותה של ישראל להגן על עצמה

בהנהגת נשיא ארה"ב ביידן, מנהיגי המערב הדגישו הלילה את זכותה של ישראל להגנה עצמית, אך אמרו שישראל חייבת להגן על אזרחים. המנהיגים "בירכו על שחרור שני בני ערובה וקראו לשחרור מיידי של כל בני הערובה הנותרים

מנהיגי המערב הדגישו את זכותה של ישראל להגן על עצמה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: הבית הלבן

מנהיגי ארצות הברית, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ובריטניה פרסמו הצהרה משותפת שבה הם מדגישים את תמיכתם בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס תוך קריאה לישראל להגן על חיי אזרחים.

"המנהיגים חזרו על תמיכתם בישראל ובזכותה להגן על עצמה מפני טרור וקראו להקפיד על החוק ההומניטרי הבינלאומי, כולל הגנה על אזרחים", נאמר בהצהרה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק לאחר שיחת טלפון משותפת שקיימו אתמול.

המנהיגים "בירכו על שחרור שני בני ערובה וקראו לשחרור מיידי של כל בני הערובה הנותרים. הם התחייבו לתיאום הדוק כדי לתמוך באזרחים באזור, בפרט באלו שרוצים לעזוב את עזה", נכתב בהודעה שפרסמה ארה"ב.

זוהי ההצהרה המשותפת השנייה לתמיכה בישראל שאותה מוביל ביידן עם מנהיגי המערב מאז פרוץ מלחמת ישראל-חמאס בעקבות התקפת ארגון הטרור מעזה ב-7 באוקטובר.

עוד מההצהרה: "המנהיגים בירכו על ההכרזה על השיירות ההומניטריות הראשונות שיגיעו לפלסטינים בעזה והתחייבו להמשיך בתיאום עם השותפים באזור כדי להבטיח גישה מתמשכת ובטוחה למזון, מים, טיפול רפואי וסיוע אחר הנדרש כדי לענות על צרכים הומניטריים".

"המנהיגים התחייבו להמשיך בתיאום דיפלומטי הדוק, כולל עם שותפים מרכזיים באזור, כדי למנוע את התפשטות הסכסוך, לשמר את היציבות במזרח התיכון ולפעול למען פתרון מדיני ושלום בר קיימא", נאמר בהצהרה.

ג'ו ביידן עזה ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד