כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה מאז השואה

נשקלת האפשרות לקבורה זמנית של חלק מהחללים שלא זוהו

ככל שעוברים הימים מהטבח הקושי בזיהוי הגופות הופך למסובך יותר. לכן נשקלת אפשרות לקבורה זמנית של חלק מהחללים שטרם זוהו ולאחר שיבוצע זיהוי סופי תוכל המשפחה להחליט על הקבורה הקבועה

נשקלת האפשרות לקבורה זמנית של חלק מהחללים שלא זוהו
מתנדבי זק"א בעוטף עזה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בשל הקושי הגובר בהליך זיהוי החללים מהטבח המחריד שביצע חמאס ביישובי הדרום, נשקלת האפשרות לקבורה זמנית של חלק מהחללים שלא זוהו. כך מדווח יאיר שרקי ב'חדשות 12'.

במתווה שנשקל, ייערך אישור פרטני בנוגע לכל חלל שיקבל מספר, ורק אחרי מיצוי כל סימני הזיהוי שניתן להפיק (בדיקות DNA, טביעות אצבע, צילומי שיניים) כך שהליך הזיהוי יימשך עם כל הנתונים גם אחרי קבורה.

כשיבוצע זיהוי סופי, כל משפחה תוכל להחליט על הקבורה הקבועה כרצונה. כרגע במשרד לשירותי דת מקדמים את המהלך שיבוצע רק בהסכמה של המשטרה ושל משרד הפנים והבריאות. ההכרעה הסופית תתקבל בעוד כמה ימים.

נכון לאתמול (ראשון) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 769 חללים שהם כ-80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 673 חללים.

בתוך כך, בראיון שהעניק הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל במיל' הרב ישראל וייס ל'כאן מורשת', הוא אמר כי יש חשש לכך שייאלצו לקבור מספר מתים בקברי אחרים לאחר שלא יכלו להגיע לזיהוי וודאי של הגופות.

הוא סיפר כי "אנחנו עדיין מקבלים גופות מהשטח. יכול להיות שנגיע למצב שלא נוכל לזהות. אני מאוד מודע ומבין את הלחץ המשפחתי". כמו כן, אמר כי צה"ל פועל גם מעבר לגדר במטרה להביא לקבר ישראל עוד גופות של נרצחים אותם ניסו המחבלים לחטוף לעזה.

עוד הוסיף: "יש כאן מחבלים שמגיעים שאנחנו צריכים לוודא באופן מוחלט שבכל המכלול הזה לא תמצא אצבע של ישראל אחד. זה נתון שאנחנו עובדים עליו כל הזמן, זה קרה לא אחת. צריך לוודא ששום חלק ישראלי לא ייטמן עם המחבלים, זו מצוות קודש, אני לא הייתי רוצה לאחל לאף אחד שחלק מהבן שלו יקבר ביחד עם הרוע הזה".

על מלאכת הזיהוי אמר הרבצ"ר לשעבר כי זו "זכות אלוקית לגעת בקדושי עליון. זו מלאכת קודש. יש לנו עם עם זקיפות קומה שיש לו שורשים עמוקים שאי אפשר לנצח אותו. שום אומה לא תוכל לו". אמר בהתרגשות.

גופות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד