כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המלחמה משפיעה על הכלכלה

איום מרחף: נוציא לחל"ת יותר מ-100 אלף עובדים

תוכנית הסיוע שהממשלה פרסמה לא נותנת מענה לשכר העובדים עבור רוב החברות במשק ולכן מרחפת מעל 100 אלף עובדים הוצאה לחל"ת. קבוצת FOX כבר הודיעה על הוצאת עד 50% מעובדיה לחל"ת

איום מרחף: נוציא לחל"ת יותר מ-100 אלף עובדים
מרכז קניות. אילוסטרציה צילום: unsplash

התאגדות רשתות המסחר באיגוד לשכות המסחר הודיעה כי מאות רשתות קמעונאיות החלו להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, ומאיימת להוציא 100 אלף מתוך 300 אלף עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת) אם הממשלה לא תיתן "מענה מיידי לשכר העובדים". זאת משום שלטענתה, בתוכנית הסיוע שהממשלה פרסמה אין מענה לשכר העובדים עבור רוב החברות במשק.

אתמול הודיעה קבוצת 'FOX' שבכוונתה להוציא ל-30% עד 50% מתוך עשרת אלפים עובדיה. לפי ההודעה לבורסה שהוציאה הקבוצה, מדובר לפי שעה בחופשה ללא תשלום בת 30 יום. בהודעת החברה נאמר כי מאז תחילת הלחימה היקפי הפעילות של הקבוצה הצטמצמו באופן משמעותי, נוכח תנועת הקונים המצומצמת. מיד אחריה, המשביר לצרכן הודיעה כי תוציא לחל״ת עד 50% מעובדיה. בהודעת החברה לבורסה נכתב כי מדובר לפי שעה בחופשה ללא תשלום למשך 30 יום.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג ביום חמישי האחרון מתווה סיוע לעסקים ברחבי הארץ. בין סעיפי המתווה: החזר מלא לנזק ישיר של פגיעה פיזית במבנה וציוד; המענק לעסקים שמחזור פעילות שלהם הוא עד 400 מיליון שקלים, וקיימת ירידה במחזור של יותר מ-25% בחודש אוקטובר.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד