י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סלחנות וארך רוח"

הבקשה החריגה של ח"כ שמחה רוטמן מנשיא בית המשפט העליון

בעקבות מקרה בו נדחתה עתירת ארגון שמאל רדיקלי לבית המשפט העליון מבלי לפסוק הוצאות - מבקש ח"כ רוטמן שביהמ"ש יגזור הוצאות על מגישי עתירות כאלו גם אם הן נדחו

הבקשה החריגה של ח"כ שמחה רוטמן מנשיא בית המשפט העליון
יוסי זמיר, פלאש 90

ח"כ שמחה רוטמן, יושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט, פנה במכתב למ"מ נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, בו הוא מבקש שבית המשפט העליון ימשוך את ידיו מעיסוק בעתירות הנוגעות למלחמה. כמו כן רוטמן ביקש מבית המשפט לגזור הוצאות על מגישי עתירות כאלו גם אם הן נדחות.

מאחורי הבקשה עומד הסיפור שחשף העיתונאי אבישי גרינצייג לפיו ‏ארגון ״רופאים למען זכויות אדם״ הגיש עתירה בה הוא טוען כי בית חולים בעזה אמר לו שהתקשרו מצה״ל לבית החולים והודיעו לו שעליו לפנות מיידית את בית החולים כי בכוונת צה״ל להפציץ אותו או לקיים בו פעילות צבאית.

‏על פי העיתונאי, ל"עתירה לא קדם הליך של מיצוי הליכים כלשהו מול הצבא או הממשלה. לא הוגש תצהיר של אף אדם. לא הובאה ראיה כלשהי. סתם טענה עמומה ומשונה ש״כך אמרו לנו בבית החולים״. אלא ש‏במקום לזרוק את העתירה הזו מכל המדרגות מאלף ואחת סיבות, השופטת דפנה ברק ארז הורתה מיידית למדינה להגיב לעתירה.

‏צה״ל הגיב בהקדם לעתירה והכחיש שהוחלט לתקוף את בית החולים כפי שנטען על ידי ארגון רופאים למען זכויות אדם בשם בית החולים בשם צה״ל.

‏העתירה נדחתה. שופטי בג״ץ (ברק ארז, כבוב ורונן) דחו את העתירה בשל הפגמים הרבים ולאור העובדה שהיא לא מסתמכת כלום ושום דבר, לא היה מיצוי הליכים, לא הוגש תצהיר, כלום. ‏אך לא נפסקו הוצאות בשל ״הנסיבות המיוחדות של המקרה״.

‏וגרינצייג סיים בתהייה: "כל אחד יכול להגיש עתירה מופרכת ונטולת בסיס כלשהו תוך כדי מלחמה על אופן ניהול המלחמה באמצע הלילה ולזכות לסלחנות וארך רוח מבג״ץ?"

בית המשפט העליון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד