כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הססן ופחדן

ביקורת קשה על נתניהו: "התקפלות - סכנת השמדה"

הבלימה של נתניהו את מתקפת הפתע על חיזבאללה וההססנות שהוא מגלה בהחלטה על כניסה קרקעית לרצועת עזה מובילים לביקורת קשה על ראש הממשלה מצד עיתונאים ומובילי דעת קהל מימין ומשמאל. העיתונאי חיים לוינסון: "להתקפל זה לא רק אסון פוליטי, זו תבוסה צבאית של ישראל ששמה כאן את עתידנו בסכנת השמדה" | יוסי אליטוב: "תורידו את הרגל מהברקס ותנו לצה"ל לנצח"

ביקורת קשה על נתניהו: "התקפלות - סכנת השמדה"
בנימין נתניהו צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

מדינת ישראל של אחרי ה-7 באוקטובר 2023 אינה אותה מדינה שהייתה קודם לכן. המכה הקשה שהנחית ארגון חמאס על ישראל ניפצה קונספציות ארוכות שנים וגרמה גם לאנשי שמאל תומכי שלום בימים כתיקונם להישמע כמו ח"כ מאיר כהנא הי"ד.

הציבור הישראלי כולו מתמודד עם טראומה קשה אותה יסחוב על גבו עוד שנים, אך כעת הוא מצפה לתגובה צבאית הולמת לאירועי הזוועה. לא מדובר כאן רק בנקמה. הצורך בהנחתת מכה קשה על ארגון החמאס נדרשת כדי להשיב את ההרתעה הישראלית שנשחקה לחלוטין מאז הפוגרום בשבת השחורה, וללא תגובה, תסריט בלהות שכזה עלול רח"ל לחזור על עצמו.

חלפו יותר משבועיים מאז השואה על יישובי הדרום ומלבד מתקפות של חיל האוויר ברצועה, יוצאים יותר ויותר דיווחים על כך שנתניהו מהסס להכניס את כוחות צה"ל לתוך הרצועה כדי להכניע את חמאס. כך לפחות טוענים בכירי מערכת הביטחון בכותרות שמתפרסמות בכל עיתוני הבוקר.

לכך קדמו דיווחים שטענו כי נתניהו בלם תוכנית של שר הביטחון גלנט ובכירי מערכת הביטחון להנחית בתחילת המערכה מכת מנע על ארגון הטרור חיזבאללה ובכך לפנות את השולחן להכנעת חמאס.

ההססנות שמגלה נתניהו מובילה לזעם ציבורי נרחב בימין ומשמאל. כולם מבינים כי זו אינה העת להתנהגות פחדנית; כעת זה הזמן ליטול סיכונים ולצאת לפעולות מהדהדות ברחבי העולם כאלה שיטילו אימה על אויבנו - איראן חיזבאללה וארגוני הטרור בגדה וברצועה.

עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון שמאז השבת השחורה קורא להפגיז את עזה ללא רחם, כותב: "בעיקר מה שאני לא מבין מה נתניהו עושה, שאין לו באמת אופציות. השופרות והסרטונים שלהם לא יעזרו לו. אם הוא לא נכנס קרקעית עד השמדת חמאס, המחנה שלו יאכל לו את הלבלב. אם הוא ימשיך להחזיק את המילואים ככה, יתהפכו עליו. ישחרר אותם - תם הטקס. העם רוצה השמדת חמאס, הוא בדד אנד".

"להתקפל", כותב לוינסון, "זה לא רק אסון פוליטי, זו תבוסה צבאית של ישראל ששמה כאן את עתידנו בסכנת השמדה".

ביידן ונתניהו. צילום: לע"מ

שמרית מאיר, מומחית לעולם הערבי ולשעבר יועצת ראש הממשלה בנט, כותבת כי "אם אין מכה מקדימה על חיזבאללה, ואין מבצע קרקעי בעזה ומיטוט חמאס, ואין מדינה מתפקדת, וההנהגה בכאסח עם עצמה וחזרנו לריב אלוהים יודע על מה אז מה יש בעצם? למה להשמיד גם את הכלכלה הישראלית, לשנים, ולקבע מצב של תלות באמריקנים, חצי מדינת חסות עדיף כבר לחתוך הפסדים. מהלך להשבת החטופים וריסטרט. בחירות".

הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף כותב: "האינדיקציה הכי טובה לזה שרה"מ מהסס להיכנס לפעולה קרקעית, היא שנתחיל לשמוע בימים הקרובים ממקורביו שחמאס הוכה שוק על ירך, שהצמרת של הארגון מפוחדת ושבעצם אנחנו מנצחים. ושלא יבלבלו את המקורבים עם עובדות. אה וכן, זה כבר קורה. הם כבר מתחילים לספר סיפורים".

עורך "משפחה" יוסי אליטוב כתב: "בסוף זה יסתיים בפצצה לא קונבנציונלית על טהרן, אבל זה כבר לא יהיה בימי נתניהו. ועד שזה יקרה, מזרח התיכון יטבע בנהרות של דם ונמשיך להשתמש בפלסטרים למחלה ממארת ונטולת מרפא. אחרת, אין שום דרך להכניע מלחמה שכל כולה על רקע דתי ופנאטי ולא טריטוריאלי, מול אויב שלא מפחד מהמוות".

בהמשך צייץ אליטוב: "תורידו את הרגל מהברקס ותנו לצה"ל לנצח".

העיתונאי נדב איל כותב: "בסוף ביבי יזמזם איזה "יש לי אחריות" או "אני גם אחראי" ולהקת השופרות העלובה והרחבה שלו, חבורת הפחדנים הזו, שיודעת שהוא לא מתפקד, תגיד לכולם להשתחוות. ביבי כשל ונכשל, ואם יפעל כעת זה יהיה רק כתוצר של לחץ. ציניות גמורה, חסרת מעצורים. ככה קשה מאוד לנצח מלחמה".

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד