כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ינצלו הוא ובני ביתו

פוסק הדור מזכיר את הסגולה המיוחדת של הרמב"ן לימי המלחמה

סגולה מיוחדת שגילה הרמב"ן זיע"א, במיוחד לימי מלחמה ולתקופות של סכנה - כל ראש משפחה יתרום כמניין שמו לעניים ויינצלו הוא ובני ביתו מכל רע • בקרן הייחודית לקיום סגולה זו, כבר נצברו תרומות רבות של משפחות שהצטרפו לסגולה ויינצלו מכל רע בכוח סגולת הרמב"ן וגזירת מרן פוסק הדור • מאות משפחות כבר קיבלו עזרה כספית מיידית – 1,500 שקלים למשפחה

הגר"מ שטרנבוך
הגר"מ שטרנבוך

המלחמה נמשכת במלוא העוצמה, ועל פי התחזיות השונות נראה שהיא עלולה להתרחב לגזרות נוספות, כשהאויב מצפון מטריד ומפיל חללים מקרב אחינו בני ישראל, לאחר שהאויב מדרום ביצע מעשי טבח מחרידים, וממשיך לשגר רקטות באופן יומיומי לכל רחבי הארץ.

להעברת דמי פדיון כופר נפש למשפחה הקליקו כאן>>>

במיוחד לזמנים כאלו תיקן רבינו הרמב"ן זיע"א סגולה מיוחדת, ולנוכח המצב, כתב פוסק הדור, הגר"מ שטרנבוך שליט"א, מכתב נרגש אותו הוא פותח בדברי קינה: "את אשר יגורנו מהתקופה שלפני ביאת משיח בא עלינו, אוי מה היה לנו, אוי לנו כי חטאנו, רבים חללים נפלו ורבים נלקחו בשבי ורבים נפצעו, מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה...".

במכתבו הוא קורא לציבור הרחב לנקוט בשלוש דרכים כדי להינצל מאימת המשחית, לפשפש במעשים ולעשות תשובה, להחזיק באומנות אבותינו ולזעוק בתפילה, ולהשתדל לתת צדקה.

בהתייחס למצוות הצדקה, מביא מרן שליט"א סגולה מיוחדת שגילה רבינו הרמב"ן זיע"א, שכל ראש משפחה ייתן מעות לצדקה כמניין שמו, ויועיל להגן עליו ועל כל בני משפחתו מכל איבה ומלחמה.

עוד הוסיף מרן שכתוב בספרים שרק בשעה שעם ישראל יראו שאין להם מושיע אלא אבינו שבשמים, ויתפללו אליו בזעקה מעומק הלב מתוך ידיעה שרק הוא המושיע, תישמע תפילתם ותוסר מהם הגזירה.

ואכן, מאות רבות החליטו ליישם את הסגולה, ומיהרו לתרום לקרן המיוחדת שהוקמה לשם כך על ידי 'קופת העיר', לפי הנחיתו של מרן שליט"א – בהתאם לגימטרייה של שמו של ראש המשפחה.

בקופת העיר לא התמהמהו, ומיהרו לנצל את התרומות כדי לסייע לתושבי הדרום. עד כה כבר הופקדו מענקים בסך של 1,500 שקלים לאלפי משפחות, על מנת להעניק להן סיוע מיידי וראשוני, שיאפשר להן להתמודד עם המצב המורכב שנכפה עליהן, ולהקל עליהן בימים טרופים אלו.

ב'קופת העיר' מתחייבים שכל שקל שייכנס לקרן הייעודית, יועבר במהירות למשפחות נוספות מתושבי הדרום, כשמהטרה היא להקל מעל סבלן ולהפגין את הערבות ההדדית של כל חלקי עם ישראל, בימים קשים אלו.

להעברת דמי פדיון כופר נפש למשפחה הקליקו כאן>>>

קופת העיר הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד