י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
דגש על נשים וילדים

קטאר פועלת משמעותית להביא לעסקה לשחרור חטופים ישראלים

לפי דיווח הערב, קטאר פועלת לעסקה שתוביל לשחרורם של חטופים ישראלים, בדגש על נשים וילדים. עוד דווח כי העסקה כוללת תמורה. לצד זאת מדווח על שחרורם של 50 חטופים בעלי אזרחות זרה בשעות הקרובות

קטאר פועלת משמעותית להביא לעסקה לשחרור חטופים ישראלים
הריסות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

קטאר פועלת באופן משמעותי להביא לעסקה לשחרור חטופים ישראלים, בדגש על נשים וילדים - כך מאשרים גורמים ישראלים וקטארים לכתבת המדינית של 'כאן 11', גילי כהן.

לפי הדיווח, לישראל כן הוצגה דרישה לתמורה בעבור עסקה שכזו, בשיחות המתנהלות. בעבר דווח על שחרור אסירות ביטחוניות פלסטיניות, אך ישנן דרישות נוספות מישראל.

השיחות מתנהלות בכמה צירים - ביניהם כמה אנשי קשר מרכזיים: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, שגם פועל מטעם מתאם השבויים והנעדרים, וכן מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, המכונה מעוז, שלו קשרים בקטאר ובמדינות נוספות במפרץ מתפקידו הקודם במל"ל. גם המתפ"ש לשעבר, יואב (פולי) מרדכי, עומד בקשר עם גורמים.

לכן, ישראל קצבה לוחות זמנים לאפשרות של מימוש עסקה שכזו, אך לדברי גורמים ביטחוניים, ישראל מתקרבת 'לקצה גבול היכולת שלה' מבחינת הדריכות סביב רצועת עזה.

בתוך כך, ערוץ אל-ערביה הסעודי מדווח הערב כי חמאס אמור לשחרר מספר חטופים בעלי אזרחות זרה בשעות הקרובות. בערוץ !24 דווח כי מדובר בחמישים חטופים בעלי אזרחות זרה שיובאו למעבר חאן יונס.

גורם מדיני הגיב לכך ואמר כי "ישראל לא תהיה צד לסלקציה לשחרור חטופים שמחזיקים בדרכון זר".

עסקת חילופי שבויים חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד