א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נלחמים על הבית

הקהילה היהודית בקנדה גייסה 100 מיליון דולר לתמיכה בישראל

הקהילה היהודית בקנדה גייסה 100 מיליון דולר קנדי ​​לתמיכה בישראל. זהו קמפיין גיוס התרומות הגדול ביותר אי פעם לישראל שאורגן על ידי הקהילה היהודית בקנדה, על רקע החששות מהעלייה באנטישמיות בקנדה. שישה קנדים נרצחו על ידי חמאס

הקהילה היהודית בקנדה גייסה 100 מיליון דולר לתמיכה בישראל
ההרס בנחל עוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועיים שחלפו מאז המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, יש מאמץ מסיבי לגיוס כספים מקהילות יהודיות ברחבי העולם כדי לתמוך בקורבנות, ניצולים וקהילות עקורים בישראל. אחת ההצלחות המרשימות של הפדרציות והקהילות היהודיות בקנדה באמצעות הפדרציות היהודיות של קנדה-UIA (JFC-UIA), שגייסה 100 מיליון דולר קנדי ​​(300 מיליון ש"ח) מאז תחילת המלחמה.

מדובר בסכום ענק במיוחד בהתחשב שהקהילה היהודית בקנדה קטנה יחסית לארה"ב, כ-335,200 איש, כך על פי מפקד של 2021, כ-1.4% מכלל האוכלוסייה הקנדית. זאת בהשוואה לקהילה היהודית האמריקאית עם 7.6 מיליון - הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל ומהווה 2.4% מהאוכלוסייה האמריקאית.

הקהילה היהודית הקנדית כולה יכולה להשתלב בעיר ניו יורק לבדה כמעט חמש פעמים, מה שנותן אינדיקציה לגבי עד כמה גיוס הכספים של הקהילה היהודית בקנדה היה חסר פרופורציות ביחס לגודלה, כך דיווחה התקשורת האמריקאית.

"זה היה מופע אדיר של אחדות, שחצה את קנדה הן אופקית והן אנכית, על פני דרגים שונים", אומרת שרה מלי, מנכ"לית JFC-UIA קנדה בישראל. היא מציינת כי בעוד לעתים קרובות ישנם מספר תורמים גדולים שתורמים לפילנתרופיה הישראלית והיהודית, ההשפעה של ה-7 באוקטובר הייתה כה עמוקה עד שאנשים בכל רחבי המדינה, כולל רבים שלעולם לא היו תורמים בעבר, בחרו לעשות זאת".

מאלי מזכירה את הקשרים העמוקים שיש ליהודי קנדה לישראל והיסטוריה חזקה של ציונות, בין הסיבות למימון האדיר הזה. "לקנדה יש קשר חד משמעי לישראל. חמישית מיהודי קנדה חיו בישראל, 80% מיהודי קנדה היו בישראל לפחות פעם אחת". היא מציינת שגם יהודי קנדה מושפעים מאוד מהשואה, כאשר מספר עצום של יהודים קנדיים הם צאצאים של ניצולי שואה או בעצמם.

מלי אמרה עוד שכרגע היעדים העיקריים של הכסף תמיכה בקורבנות ובניצולי פיגועי הטרור ובמשפחותיהם וקהילותיהם, כולל סיוע לעקורים, ועד לבנייה מחדש של תשתיות ביישובי הדרום.

בזמן שהקהילה היהודית בקנדה מגייסת כסף עבור ישראל, הם גם מתמודדים עם הדאגות שלהם בבית, עם עלייה בשיעורי האנטישמיות והאיומים בהתקפות בעקבות המלחמה. ראש הממשלה הקנדי אמר בוועידה בנושא אנטישמיות כי "מאז פרוץ הסכסוך הזה, חלה עלייה מאוד מפחידה של אנטישמיות כאן בבית". ג'סטין טרודו אמר כי ישנם דיווחים מתגברים על איומים ופשעי שנאה נגד מוסדות יהודיים, כולל בתי ספר ובתי כנסת ברחבי קנדה מאז פרוץ המלחמה.

בעקבות מתקפת הפתע האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, עם 1,400 נרצחים ויותר מ-200 בני ערובה, אושר כי שישה קנדים נהרגו במהלך המתקפה של חמאס, ישנם גם קנדים.

בארי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד