כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הילדים הקטנים ניצלו

נחשד כמחבל, אך התברר שנרצח כשניסה להבריח משפחה

בשל חזותו נחשד תחילה עמאר אבו סבילה הבדואי כאחד המחבלים, אולם בימים האחרונים התברר סיפור הגבורה שלו שעלה לו בחייו. הוא שמע את זעקות האם פצועת הירי מתוך הרכב כשבעלה כבר פצוע אנוש ורץ אל הרכב כדי להבריח אותם. אולם המחבלים הקיפו אותם ורצחו את עמאר ואת האם | הסיפור הבלתי ייאמן 

נחשד כמחבל, אך התברר שנרצח כשניסה להבריח משפחה
רכב שנורה בשדרות. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

משפחתו של עאמר אבו סבילה, בן 25 מאבו תלול, קיבלה אתמול (שני) 16 ימים אחרי הטבח, את ההודעה הרשמית על זיהוי גופתו. עאמר, שהיה נשוי ואב לשני ילדים, נרצח בסמוך לתחנת המשטרה בשדרות בזמן שניסה להציל את בנותיהן בת ה-6 וה-3 של דולב ואודיה סוויסה הי"ד, שנרצחו ברכבם כאשר ניסו להימלט מעירם.

עאמר עבד בחברה לקידוחי יסודות למבנים, אך ביום האסון ביקר שניים מאחיו שעבדו כשומרים באתר בניה בשדרות. לפי המידע שהגיע אל כמה מבני משפחתו, הוא נחלץ לעזרת אודיה סוויסה ובנותיה לאחר שהאב דולב נרצח במושב הנהג. לדברי בני המשפחה, עאמר שמע את האם בוכה וזועקת לעזרה משום שלא ידעה לנהוג.

הוא עזב את מכוניתו ונכנס למכונית משפחת סוויסה כדי להרחיק אותה מהמקום, אך הוא ואודיה נורו למוות, בעוד הבנות הקטנות שכבו מאחור על ריצפת הרכב וכך ניצלו.

בתקשורת פורסם כי עאמר רצה להציל את שתי הבנות ולהסיע אותן אל תחנת משטרת שדרות. בת ה-6 סיפרה לאחר שניצלה מהתופת: "אמרתי לאחותי הקטנה 'בואי נתכופף מתחת לכסאות, שלא יראו אותנו'. כיסינו את עצמנו בסדין ונשארנו שם עד שהגיעו שוטרים שהוציאו אותנו מהאזור".

עמאר אבו סבילה. (מתוך X)

בשעות האחרונות הודות לצפייה במצלמות אבטחה של עיריית שדרות, הפאזל של השתלשלות העניינים. לדברי המקור שצפה בחומר, משפחת סוויסה הגיעה אל סמוך מהיציאה מהעיר ליד המתחם המסחרי. שם יצאו בני המשפחה מהרכב והתפצלו, האב עם בת אחת והאם עם אחרת, בניסיון להסתתר.

הם ירו באבא דולב במקום ופצעו אותו אנושות. בהמשך הוא פונה לכיוון מד"א, אך לא שרד. "הילדה שהיתה עם האבא לא נפגעה והלכה אל אמא שלה ואחותה", סיפר המקור. "האמא הכניסה את הילדות לאוטו ובאותו זמן הגיע לשם שוטר ברכב אזרחי, שמואל בולימה, ואמר להן לנסוע אחריו לתחנת המשטרה, כביכול מקום בטוח. הוא עוד לא ידע מה קורה שם. באותו זמן הגיע לשם אבו סבילה. הוא ירד מהטנדר להבין מה קורה וכנראה הבין מיד. האמא בגלל ההלם לא יכלה לנהוג, אז אבו סבילה נכנס לרכב שלה והתחיל לנסוע אחרי השוטר".

ליד תחנת המשטרה המחבלים רצחו את השוטר שמואל בולימה, את האמא אודיה ואת עאמר אבו סבילה. המקור מספר עוד כי "הילדות בינתיים במושב האחורי. מגיעים לשם הרבש"צ של שדרות רונן גבאי עם חבר כיתת כוננות, ושומעים את הילדות צועקות 'הצילו הצילו, תעזרו לנו'. מחלצים אותן למקום בטוח וכך הן ניצלות. הקטע הוא שהגיעו לזירה ולא הבינו מה קרה שם. הם רואים את אודיה, מכירים אותה, ולידה בחור בדואי. בהתחלה הם חשבו שהוא מחבל שניסה לחטוף את הילדות, אבל היו אנשים שהכירו אותו וזיהו אותו ודי מהר הבינו. כל הסיפור הובן רק בימים האחרונים בזכות מצלמות האבטחה של עיריית שדרות".

חמאס שדרות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד