ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
על רקע הטבח בדרום

בעלה נרצח בטיול: "נתנו למחבל לירות; ביצעו נתיחה ללא רשותי"

אלמנתו של אלון שמלי שנרצח במצרים למחרת הטבח בעזה, שחזרה את רגעי האימה, כיצד זעקה לעזרה ואיש לא נחלץ לעזרתה: "הם כל הזמן תמרנו אותי. אמרו לי 'תשתי מים וניקח אותך לבעלך'. הם לא לקחו אותי. בדיעבד, הבנתי שהם ביצעו נתיחה לגופה אחרי המוות - ללא רשותי"

בעלה נרצח בטיול: "נתנו למחבל לירות; ביצעו נתיחה ללא רשותי"
אלון שמלי צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל

יום אחרי הטבח שביצע חמאס בעוטף עזה, אירע פיגוע במצרים שבו נרצח אלון שמלי וישראלי נוסף. מור, אשתו של אלון, תיארה בראיון לכאן רשת ב': "אנחנו עמדנו, קיבלנו הדרכה וראיתי אדם מסתכל לי בעיניים, כשהוא עומד קרוב אליי. זה היה הרוצח, לא הכרנו אותו, אמרו לנו שהוא שוטר מצרי, אבל הוא לא היה על מדים".

מור סיפרה כי הייתה הרבה אי ודאות סביב הפיגוע וכי חוותה זלזול ואדישות מהרשויות במצרים. "עברתי התעללות בבית החולים. עבדו עליי שהוא חי, נעלו אותי בחדר צדדי. הם לא נתנו לי להתקשר לאף אחד, לשום גורם מהארץ", אמרה.

"הם כל הזמן תמרנו אותי. אמרו לי 'תשתי מים וניקח אותך לבעלך'. הם לא לקחו אותי. בדיעבד, הבנתי שהם ביצעו נתיחה לגופה אחרי המוות - ללא רשותי", שיתפה מור, וציינה כי עד היום הפיגוע הודף הצידה ולא שומעים עליו. "הכול מושתק - אני חייבת שיהיה צדק לאלון שלי", אמרה.

לדבריה של מור, היא נסעה במשך שעה לצד ארון קבורתו של אלון באמבולנס. "לא נתנו לי לצלם כלום בפלאפון. עברו 12 שעות עד שחילוץ צבאי של 669 הגיע לקהיר. גורמים ישראלים העבירו אותי מאחד לשני ולא מסרו לי את הבגדים של אלון עד היום. המצרים חיללו אותו, הם פתחו לו את הראש ואת הגוף, גיליתי את זה מהניתוח באבו כביר", סיפרה.

מור ציינה כי היא מורה בשנת שבתון שמאוד רצתה לנסוע לחופשה במצרים, אך בגלל החשש של סביבתה מהנסיעה, היא ובעלה אלון החליטו לסגור טיול מאורגן. "המקרה הזה הפתיע את כולם, היה לנו עוד יום אחד לסיום הטיול. המחבל הוציא אקדח והסתבך איתו, כנראה היה לו מעצור, בכלל לא הבנו - שאנחנו היעד".

מור שיתפה כי מצרים היא כמו כל מדינת עולם שלישי, כשברגע שרואים תיירים מתקרבים אליהם, מציעים להם לקנות מוצרים. "לא הייתי בטוחה אם קרה פה אירוע - עד שהוא לא ירה את הכדור הראשון, גם מסביבי לא התחילה בהלה. עוד חשבתי לעצמי 'נראה למוכר שנקנה ממנו נשק?' ואז המחבל ירה ומסביבי התחילו צעקות".

בנוסף, מור סיפרה כי בעלה אלון התחיל לרוץ, למרות שהכדור כבר פגע בליבו. "רק אחרי, הבנתי שהוא רץ עם כדור בלב. אמרתי לעצמי 'אין לי סיכוי', כי המחבל עמד לידי. הסתובבתי כדי לברוח, ותוך כדי נתקע לי הסנדל ונפלתי כשמולי בחורה. הבנתי שזהו - אני הבאה בתור והמחבל ירה בי".

בפיגוע נרצח תייר ישראלי נוסף שזהותו טרם פורסמה, מור נכחה ברגעיו האחרונים. "ראיתי את השניות האחרונות של הישראלי שנורה. עצמתי עיניים וחיכיתי שזה יגמר. המחבל סיים את כל הכדורים שלו בנשק, ורק אחרי זה הגיעה האבטחה ותפסה אותו. לא היה עזרה מאף אחד, למרות הכמויות האדירות של השוטרים והחיילים שהיו באזור - הם לא עשו כלום".

"לא הייתה עזרה, שלחתי לבעלי הודעה ולא מצאתי אותו", הוסיפה. "רצתי וראיתי אותו שוכב על הרצפה. מסביב הסתכלו עלינו, צילמו אותנו, אבל אחד לא עזר. אחרי 40 דקות הגיע אדם, נגע באלון ואמר שאין לו דופק", אמרה.

על אלון, שיתפה אשתו כי הוא "אדם שכובש לבבות ברגע. ישר מתאהבים בו, זכיתי שקיבלתי את אהבתו. כל מילה שאגיד מתגמדת מול האישיות הכובשות שלו. היופי הפנימי היה מקרין החוצה".

עוד סיפרה מור על בעלה: "הוא קסם של בן אדם, איך שהוא דאג לי. תמיד שם אותי לפני כולם. הוא היה חרוץ, כל דבר שהוא עשה בחיים היה באופטימיות, לא הייתם שומעים אותו מתלונן. אלון היה מצחיק, רגיש ומדהים".

מלחמת חרבות ברזל מצרים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד