ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
משלחת ישראלית תגיע לאיטליה

מבצע הסברתי חובק עולם להפעיל לחץ לשחרור החטופים

היום משלחת של משפחות הנרצחים והחטופים תגיע לרומא לפגישות עם הנהגת המדינה, במטרה להשיב את החטופים הישראלים הביתה משבי חמאס ברצועת עזה. המטרה להרעיד את לבבות העולם ולהפעיל לחץ לשחרור החטופים

מבצע הסברתי חובק עולם להפעיל לחץ לשחרור החטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

הבוקר (ג') תצא משלחת שנייה של בני משפחות הנרצחים והחטופים לרומא לפגישות עם הנהגת המדינה, מחוקקים בכירים ודמויות מפתח בקהילה היהודית - במטרה להשיב את החטופים הישראלים הביתה משבי חמאס ברצועת עזה. המשלחת היא חלק משורת משלחות שיזם משרד התפוצות בשיתוף משרד החוץ, ארגון גשר ומנהלת עמ"י. המטרה להרעיד את לבבות העולם ולהפעיל לחץ לשחרור החטופים.

משתתפי המשלחת יפגשו עם הדרג הפוליטי הבכיר ביותר באיטליה: ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני, סגן ראשת הממשלה ושר התחבורה מתאו סלביני, שר ההגנה גואידו קרוזטו, נשיאי הפרלמנט והסנאט האיטלקיים. כמו כן, ישתתפו בני המשפחות באירוע הגדול של הקהילה היהודית של רומא בראשות נשיא קהילת רומא ויקטור פדלון.

מאמץ נוסף של המשלחת מושקע בחשיפה תקשורתית וציבורית מירבית של האמת, על מה שהתרחש בישראל בשבת השחורה של ה-07/10. חלק מחברי המשלחת הינם ממוצא איטלקי ויתראיינו לערוצים איטלקיים מרכזיים, בין היתר בשפה האיטלקית. בשבי חמאס נמצאים כעת 4 ישראלים בעלי אזרחות איטלקית ו-5 נרצחו על ידי המחבלים המתועבים.

המשלחת הראשונה של מבצע ההסברה נמצאת כעת בלונדון, במסגרתה בני המשפחות נאמו שלשום בעצרת התמיכה בישראל בכיכר טרפלגר בה לקחו חלק מעל 15,000 משתתפים. בנוסף, חברי המשלחת התראיינו לכלי תקשורת מרכזיים בבריטניה ואתמול השתתפו בסדרת פגישות עם חברי הפרלמנט הבריטי.

אילן רגב, אבא של מאיה ואיתי הנמצאים בשבי בעזה: "מטרת העל שלנו היא החזרת הילדים הביתה, קבלת אות חיים. אנחנו יוצאים לספר לעולם שילדים ואזרחים חפים מפשע מוחזקים בעזה. אני מקווה שבעזרת הלחץ שיופעל, נקבל סיוע במיידי להחזרת הילדים שלנו הביתה בריאים ושלמים".

אדר איילון אחות של שירה שנרצחה על יחי החמאס במסיבה ברעים: "הבטחתי לאחותי בהלוויה שלה שאני אעשה כול מה שאני יכולה כדי שכול העולם ידע מה היא עברה. העובדה שילדה חפה מפשע נרצחה ביער, ולהוסיף חטא על פשע, מדינות העולם מפגינות נגדנו, היא בלתי נסבלת בעיני".

שר התפוצות עמיחי שיקלי: "מסע משפחות החטופים והנרצחים מאירועי השבעה באוקטובר ממשיך, והפעם לרומא, לשורת פגישות עם צמרת ההנהגה המדינית במדינה. נהפוך כל אבן כדי להפעיל לחץ בינלאומי לשחרור החטופים ולאפשר לצה״ל ולמדינת ישראל לקבל גיבוי בינ"ל נרחב למלחמת חורמה בחמאס".

בני המשפחות שיוצאים למשלחת ההסברה לרומא:

1. אילן רגב, אבא של מאיה ואיתי הנמצאים בשבי בעזה. ביום שבת, ה-7 באוקטובר, נחטפו שני ילדיו, איתי (18) ומיה (21) – שניהם בעלי אזרחות איטלקית - מהמסיבה בקיבוץ רעים. בשיחה האחרונה של מיה עם אביה, תוך כדי שהיא צועקת בטלפון בזמן המתקפה, היא אמרה לו: "יורים עליי, יורים עליי", ואז היא הוסיפה: "הם הורגים אותנו, הם הורגו אותנו, אני בתוך האוטו ולא יכולה לצאת. אני אוהבת אותך". מאוחר יותר, בסרטון שפורסם, נראה איתי בטנדר של חטופים, כאשר אחותו, מיה, הצליחה לצלם וידיאו קצר של עצמה מרכב אחר. השניים נחתו בארץ כמה שעות לפני המסיבה. לאילן ילד נוסף בן 14.

2. חן עשת בן דודו של אביתר, שנחטף מהמסיבה ברעים. ביום שבת, ה-7 באוקטובר, בן-דודו של חן, אביתר (בן 29), חייל משוחרר, נחטף מהמסיבה ברעים. אביתר התגורר בכפר סבא עם הוריו. הוא השתתף במסיבה שהתקיימה ברעים. כאשר התחיל הטבח, היה בקשר עם אחותו הודיה עד השעה .08:00 לאחר שנותק הקשר, החלו לחפש קשר אליו, והגיעה לידה באזור השעה 11:00 ממספר לא ידוע, סרטונים שפורסמו על ידי חמאס. בסרטון הראשון, אביתר נראה ללא חולצה מובל על ידי מחבל, עם ידיים מאחורי הגב, כאשר הוא נראה בריא ושלם. בסרטון השני, נראה כי הוא ועוד מספר אנשים שוכבים על הרצפה ,עם ידיים מאחורי הגב, כאשר יש חבלות על פניו. בסרטון השני נראה אביתר בבהירות וזוהה שזה הוא. מעבר לסרטונים ,לא התקבל מידע לגביו ולא ידוע איכן הוא ומה מצבו. למיטב ידיעת המשפחה, הוא בריא ושלם.

3. יובל דנציג, בנו של אלכס החטוף בעזה. אלכס, יליד פולין, היה מחלוצי הקמת משלחות הנוער לפולין, והוא בן לניצולי שואה. אלכס היה בקשר עם יובל בנו עד השעה 08:15 ביום שבת, ובשיחתם אמר לבנו שהוא שומע רעשים של פיצוצים ויריות, ונראה שחדרו מחבלים. מהשעה 09:00 הטלפון של אלכס כבר לא היה זמין, וממידע שהשב"כ העביר למשפחה בתחילת השבוע, על פי איכון הטלפון של אלכס נראה כי בשעה 10:30 הוא כבר היה ברצועת עזה. בשעה 18:00 באותו יום שבת, צה"ל הגיע לביתו של אלכס, כאשר הבית היה ריק מאדם ונראה שלא היו בו סימני חבלה. אלכס, בן ,75 חולה לב וצריך לקחת תרופות חיוניות על בסיס יומי.

4. נדב קיפניס, אשר 12 מבני משפחתו נרצחו או נמצאים בשבי החמאס, רבים מהם הוגדרו כנעדרים ומנותקי קשר. אביו, אביתר קיפניס (בן 65), אמו לילך קיפניס (60), ודודו, אבשלום הרן (בן 66) נרצחו. שמונה מבני משפחתו, דודתו, שושן הרן (בת 67), יחד עם ביתה עדי שוהם (38), בעלה, טל שוהם (38) ושני ילדיהם, יהל שוהם (3) ונווה שוהם (8) עדיין מוגדרים כחטופים. כמו-כן, נחטפה אחותו של דודו, שרון אביגדורי (52), וביתה נועם אביגדורי (12). קרובות משפחה שהגיעו לחגוג את החג משיקאגו ושהו בניר עוז, יהודית רענן (59) ונטלי רענן (17) שוחררו לפני מספר ימים מהשבי.

5. אדר איילון אחות של שירה שנרצחה על ידי החמאס במסיבה ברעים. ביום שבת, ה-7 באוקטובר, אחותה של אדר, שירה אילון (בת 23), נרצחה במסיבה ברעים. ביום שישי נסעה שירה עם שתי חברות ילדות למסיבה בנובה. בשעה 07:00 בבוקר התקשרה לאביה לספר שנפלו טילים, והיא תחכה שהפניקה תרגע ותחזור הביתה, מאז לא ענתה לטלפון. הטלפון אותר בשלב מאוחר יותר בעזה ולכן האמינו תחילה שנחטפה. לאחר חמישה ימים, הגיע קצין העיר והודיע להם שגופתה וגופת חברתה נמצאו. החברה השלישית שאבדה בתחילת הירי נורתה ברגליים והעמידה פני מתה במשך 5 שעות, ולפיכך ניצלה. לקח 24 שעות להביא את הגופה של שירה ממקום האסון, והיא נקברה בחמישי בצהריים אחרי 6 ימים.

איטליה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד