כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מעל 500 מיליון דולר

יונדאי סעודיה? היצרנית הקוריאנית מודיעה שתקים מפעל ליד ג'דה

הממשל הסעודי החליט לפני כמה שנים להשקיע משאבים ביצור של רכבים חשמליים וקידום שלהם בידיעה ברורה שהעולם עובר לרכב חשמלי. עכשיו יונדאי הודיע כי תקים מפעל להרכבת מכוניות חדשות בסעודיה

יונדאי סעודיה? היצרנית הקוריאנית מודיעה שתקים מפעל ליד ג'דה
קצה קו היצור של יונדאי באירופה ממנה ישראל מקבלת חלק מדגמי יונדאי צילום: יונדאי

יונדאי תקים מפעל להרכבת מכוניות חדשות בסעודיה, כך מודיעה היצרנית הקוריאנית. המפעל שיוקם ככל הנראה בסמוך לג'דה ייצר בשנה 50,000 מכוניות שיהיו גם חשמליות וגם בעלות מנועי בעירה פנימית. לפי הודעת יונדאי, 70% מהמפעל החדש יהיו שייכים ל PIF, כלומר קרן העושר הסעודית ו-30% מהמפעל יהיו שייכים ליונדאי עצמה. היקף ההשקעה במפעל החדש של יונדאי יהיה מעל 500 מיליון דולר.

למי שאינו מכיר, הממשל הסעודי החליט לפני כמה שנים להשקיע משאבים ביצור של רכבים חשמליים וקידום שלהם בידיעה ברורה שהעולם עובר לרכב חשמלי ושעוד כמה עשרות שנים הנפט שפרץ מאדמת המדבר והפך את סעודיה ושכנותיה למדינות עשירות יהיה בעל ערך הרבה יותר נמוך. לכן ה PIF השקיעה בשנים האחרונות ברכישה של חלקים מיצרניות רכב כגון לוסיד האמריקאית וגם בהקמה של מפעל שבבוא היום ייצר מכונית חשמלית סעודית – שתיקרא "סיר".

המכוניות שייוצרו במפעל הסעודי של יונדאי, שהקמתו תתחיל בשנה הבאה, יהיו מכוניות CKD, ראשי תיבות שפירושם "ערכה מוכנה להרכבה", כלומר המכוניות נשלחות בחלקים מהמפעל שלהן במדינת האם ואז מורכבות באופן מקומי בפס יצור על ידי העובדים המקומיים. אגב, כך פעם גם הרכיבו מכוניות בישראל, בשנות החמישים והשישים למי שזוכר שמות כמו "קונטסה" או "דופין" וגם ג'יפ. אבל המפעלים ההם מזמן כבר לא קיימים.
האם יונדאי שיוצרו בסעודיה יגיעו גם לישראל? סיכוי נמוך בשל התקינה השונה.

דרום קוריאה סעודיה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד