כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשמלי יוקרתי

יצרנית הרכב הגדולה בסין עם מכונית לציבור החרדי והדתי

יצרנית הרכב הגדולה בסין מכוונת לציבור החרדי והדתי ומציעה רכב חשמלי יוקרתי עם 6 מושבים נוחים • הכירו את מקסוס יוניק 5+ ותבינו את היתרונות

יצרנית הרכב הגדולה בסין עם מכונית לציבור החרדי והדתי
מקסוס צילום: יח"צ

כיום בשוק הרכב הישראלי יש הרבה יצרני רכב סינים, אבל מעטים מהם מציעים רכב חשמלי יוקרתי שמסוגל להסיע שישה נוסעים בנוחות מרבית. יתרה מזאת: מעטים מהם יכולים לטעון שהם באמת נמנים בין יצרני רכבי היוקרה הסינים הראשונים שזיהו את שוק הרכב הישראלי והבינו את הצורך של הישראלים ברכב שיהיה חשמלי, חסכוני, יוקרתי, מרווח וגם יוכל לשאת שישה נוסעים בנוחות מרבית עם דגש גדול על המרווח הפנימי גם ליושבי הספסלים האחוריים.

מקסוס היא חלק מקונצרן סאיק (saic) יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין המייצרת בשנה 5.4 מיליון  רכבים. כיצרן עוצמתי וחזק מפעילה סאיק מרכזי פיתוח מהמתקדמים בתחום הרכב ומשקיעה סכומי עתק בכדי לספק רכבים נוחים, ובטיחותיים. מקסוס היא הזרוע של סאיק אשר מתמחה ביצור של רכבי כביש שטח חשמליים יוקרתיים.

הרכבים החשמליים של מקסוס מיובאים לישראל על ידי צ'יינה מוטורס שבבעלות איש העסקים החרדי יצחק קויפמן. קויפמן נחשב לאחד הראשונים שהבינו את חשיבותו של שוק הרכב עבור הסינים כשהחלה לייבא לישראל אוטובוסים של חברת יוטונג עוד בשנת 2012. כיום מדובר ביבואנית שמספקת אוטובוסים גם לענקיות תחבורה ישראליות כגון "אגד", אך בתחילת 2021 עוד לפני שטף הרכבים הסינים שהגיעו ארצה הבין קויפמן את הפוטנציאל הטמון ברכב החשמלי והחל לייבא ארצה גם את הרכבים החשמליים של מקסוס.

לפרטים ונסיעת מבחן, השאירו פרטים כאן>>> או חייגו: 072-371-3476


מרווח מבפנים • יח"צ

אחד הדגמים הבולטים ביותר של ה"ליין" של מקסוס בישראל הוא יוניק 5+. הסיבה לכך היא שלא מדובר בעוד רכב כביש שטח שמיועד רק לחמישה נוסעים אלא דווקא ברכב לשישה נוסעים שתוכנן מראש מתוך התחשבות גם בחברי המשפחה ה"בכירים" כלומר, הוא תוכנן כך שהמקומות האחוריים שלו יהיו לא פחות יוקרתיים ומרווחים מאלה שמקדימה והנוסעים מאחור שלפעמים קצת מוזנחים על ידי יצרני הרכב יקבלו כאן טיפול "מחלקה ראשונה".

כידוע, אחת מהבעיות שיש ברכבים 6-7 מקומות זה הנוחות במיוחד במושבים האחוריים. נראה שמקסוס התחשב מאוד במשפחות עם ילדים, תכנן ועיצב רכב לשישה מקומות כאשר גם המושבים האחוריים מאוד נוחים.

העובדה שיוניק 5+ מיועד להסעה של שישה נוסעים בנוחות מרבית משתקפת כבר בנתונים: מדובר ברכב גדול, אבל לא ברכב גדול ברמה של קושי למצוא חניה כמו המיניוואנים הענקיים: לפי הנתונים של מקסוס, יוניק 5+ משתרע על אורך של 4,825 מילימטרים, כלומר הוא יותר גדול מרוב הרכבים המשפחתיים אבל הוא לא ענק ברמה שמקשה עליו למשל להשתחל בסמטאות. גובהו הוא 1,800 מילימטרים כלומר יש בו גם שפע של מקום לראש של מי שיושב מקדימה וגם מאחור ואורכו של בסיס הגלגלים שלו הוא 2,800 מילימטרים מכובדים. הנתון הזה חשוב בגלל שהמרחק בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים קובע כמה מקום יהיה למי שיושב בפנים.

אך מעבר למימדים הנאים, יוניק 5+ הוא רכב חשמלי, זוהי ההתמחות של מקסוס והיוניק 5 + תוכנן להיות גם חסכוני בעלויות וגם חסכוני באנרגיה, כלומר לתת טווח נסיעה מעולה. הספק המנוע של היוניק 5+ הוא 174 כוחות סוס והמומנט המרבי, כלומר הגמישות של המנוע, הוא 31 קג"מ מכובדים, מה שמבטיח תאוצות כיאה לרכב יוקרה – אפילו בעליות לירושלים. היוניק 5+ מצויד בסוללה מתקדמת בקיבולת 70 קילוואט/שעה, מה שמשתקף היטב בטווח הנסיעה המקסימלי המרשים: כ- 560 קילומטרים בין טעינות כך שבנהיגה יעילה ניתן לנסוע למירון הלוך וחזור.

אבל- מכיוון שברכב יוקרה עסקינן ומכיוון שהיוניק 5+ מיועד לנוסעים מאחור לא פחות משהוא מיועד לנהג מקדימה, רשימת האבזור הארוכה של היוניק 5 + ממחישה היטב את מטרת המתכנן: בקרת אקלים דיגיטלית, מזגן עם פתחים מיוחדים ליושבים מאחור, שמשות כהות מאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך ענק בגודל 12.3 אינץ' ועוד תוספות רבות. ובחזית הבטיחות: במקסוס יוניק 5+ יש הכל: שש כריות אוויר, מערכות בטיחות אקטיביות שבולמות את הרכב בעת הצורך, בקרת שיוט אדפטיבית שמאפשרת לרכב לשייט במהירות גבוהה בבטחה וגם לבלום בשעת הצורך וגם מערכת חשובה במיוחד: התראה על תנועה אחורית חוצה, שמודיעה לנהג אם מישהו עלול להגיח מצידי הרכב כאשר הוא נוסע "רוורס" למשל בעת יציאה מהחניה. כל אלה הופכים את יוניק 5+ לאחת החשמליות היוקרתיות המשתלמות ביותר בשוק הרכב הישראלי ולאחת היחידות שמיועדות לשישה נוסעים.

בימים אלה ממש מקסוס יוניק 5 + מוצע בהנחה מיוחדת של 25 אלף שקלים. ניתן לראות את הרכב היוקרתי ברחוב ז'בוטינסקי 49 בפתח תקווה. לפרטים ונסיעת מבחן, השאירו פרטים כאן למטה>>>

או חייגו: 072-371-3476

סין רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!