כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ושבו בנים לגבולם

ההוראה של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל כשקבר רחל היה סגור

השנה לא תתאפשר שום הגעת קהל לאזור קבר רחל בשל הוראת משטרת ישראל ופיקוד העורף עקב המצב הבטחוני וכי על הציבור להישמע בקפדנות להוראת גורמי הביטחון. 'בחדרי חרדים' מביא את הוראתו של מרן הגר"ח זצ"ל כשהקבר היה סגור

ההוראה של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל כשקבר רחל היה סגור
מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל בקבר רחל צילום: באדיבות המצלם

לקראת יום י"א חשון יום ההילולא של רחל אמנו שיחול השנה, השבוע ביום חמישי,  עיני כל ישראל נשואות בציפיה לישועה אל עבר קבר רחל אמנו, מקום התפלה שנקבע בתורה הקדושה כמסוגל לישועת ישראל בעת צרות הגלות, ואשר במשך שלושת אלפים חמש מאות שבעים ושבע שנים שופכים שם בני ישראל לבם כמים ורואים ישועות לכלל ולפרט.

כפי שכבר פורסם מטעם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים כי השנה לא תתאפשר שום הגעת קהל לאזור הקבר בשל הוראת משטרת ישראל ופיקוד העורף עקב המצב הבטחוני וכי על הציבור להישמע בקפדנות להוראת גורמי הביטחון.

לאור זאת יקיימו את ההוראה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל אשר נקבעה בשנת תשפ"א כאשר קבר רחל נסגר אז ביום ההילולא לציבור לאור הוראות הקורונה, ואז הופנתה השאלה כדלהלן: בשעה קשה זו לעם ישראל, כשאין אפשרות להגיע לקבר רחל ביום ההילולא כמידי שנה, מה הדרך המובחרת ביותר לעשות? תשובת מרן זצ"ל: להעביר השם למוסדות קבר רחל ולהצטרף לתפלה מהבית. שאלה: מי שרגיל מידי שנה להגיע בעצמו יחד עם רבבות אלפי ישראל לקבר רחל, והשנה אינו יכול להגיע כי קבר רחל נסגר לציבור, האם כשמעביר השם למוסדות קבר רחל יפעל את הישועה כמו שהשתטח בעצמו? תשובת מרן זצ"ל: יותר.

 לאחר מכן הסביר מרן זצ"ל כי הטעם שהתפילה תפעל ישועה יותר מאילו היה מתפלל בעצמו בקבר רחל היא משני סיבות: א' כח התורה של התלמידי חכמים הממיתים עצמם ביגיעת התורה יומם ולילה בסדרים רצופים בקבר רחל במשמרות במשך כל שעות היממה. ב' כח תפילה דרבים, כי במעמד התפלה של מוסדות קבר רחל מתפללים המנין של גדולי התורה עבור כל שם ושם.

לאור הלחץ העצום של רבבות אלפי ישראל הנתונים בצרה ובשביה, ובשעה קשה זו של העם היושב בציון, אשר אין אתנו יודע מה יולד יום, ורבו המבקשים לשמוע בקול דברי חכמים ולזכות לסגולה הנוראה של התפילה בקבר רחל אשר אלפים רבים ראו בזכותה ישועות גלויות ושמירה עליונה, תוגבר במיוחד במוקד על מנת לקלוט את רבבות השמות בצורה מסודרת ולהעבירם לתפילת גדולי התורה בקבר רחל לישועה ולברכה ולשמירה עליונה בזכות רחל אמנו.

בעיצומו של יום ההילולא יערכו רבני הכוללים בראשות גדולי וצדיקי הדור שישהו במתחם באישור מיוחד של כוחות הבטחון, מעמד תפלה נורא הוד בוקע רקיעים לישועת אחינו הנתונים בצרה ובשביה, ולרפואת הפצועים ולשמירת אחינו בני ישראל להצלחת המערכה ולהצלת כל אחד ואחד מבני ישראל מכל צרה וצוקה ומכל פגע רע, ושיחזרו כולם בריאים ושלמים חיים וקיימים בכוח ההבטחה שהבטיח בורא עולם לרחל אמנו: ושבו בנים לגבולם.

קבר רחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד