י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
תודרכה ע"י המטה

סערה בישראל בעקבות הריאיון של החטופה ששוחררה

ליפשיץ אמרה לכלי התקשורת כי זכתה ליחס טוב בשבי החמאס - ארגון הטרור מיהר להשתמש בדבריה לצורכי תעמולה בעולם. דובר בית החולים איכילוב: "הדגשתי בפניהם שיזכרו שיש פה מאבק הסברתי" עוד אמר: "אף גורם ממשלתי או בטחוני לא תדרך או נתן לי נהלים"

סערה בישראל בעקבות הריאיון של החטופה ששוחררה
מחלקה בבית חולים איכילוב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביקורת בישראל בעקבות הריאיון מבית החולים של יוכבד ליפשיץ ששוחררה אמש (שני) משבי החמאס. לצד התלאות שעברה, סיפרה ליפשיץ כי זכתה ליחס טוב בשבי החמאס. דבריה חובקו על ידי ארגון הטרור שכבר משתמש בהם לתעמולה בעולם.

אבי שושן, דובר בית החולים איכילוב התייחס להצהרתה של יוכבד ליפשיץ והבהיר כי "אף גורם ממשלתי או בטחוני לא תדרך או נתן לי נהלים לגבי התנהלות תקשורתית מול החטופות שחזרו משבי".

לדבריו, "כל כלי התקשורת היו בבית החולים משעה חמש בבוקר וביקשו לראיין את החטופות והמשפחות. נאלצנו להוציא בכוח צלמים וכתבים מתוך המחלקה בה הן מאושפזות. במקביל המשפחה כבר החלה לתת ללא תיאום איתנו ראיונות באיכילוב לערוצים כמו CNN למשל".

הדובר טען כי "משפחה אחת סירבה להתראיין ופרטיותה כאמור נשמרת לבקשתה כמקובל".

שושן כותב כי "יצר איתי בבוקר קשר דובר מטעם אישיות בכירה ונתן הערה לגבי ראיון שנתנה אשת צוות. (מבהיר: לא על המשפחה או החטופה)".

לדבריו, "ניגשתי למשפחה ברגע שהם הודיעו שהם יוצאים לתקשורת והדגשתי בפניהם שיזכרו שיש פה מאבק הסברתי".

"שיהיה ברור", הוא מבהיר, "אני לא יכול ואסור לי להכתיב לאדם שחוזר משבי מה לומר, אני לא צנזורה וזה לא בסמכותי. השאלה היא של מי כן אם בכלל. נושא זה עכשיו נמצא בבדיקה משפטית. ברגע שהבנתי מה הלך הרוח וכתוצאה מההתנהלות בשטח, עצרתי את מסיבת העיתונאים".

לסיום כתב כי "אני לא מנהל הסברה של מדינת ישראל או אירוע החטופים ויותר לא אעשה שום מסיבת עיתונאים כאן בבית החולים של חטופים. כל העדויות אם וכאשר יהיו, כל אחד ואחת בביתו שלו או במתחם מסודר בניהול גורם ממשלתי שייקח אחריות על האירוע".

יצוין כי יוכבד ליפשיץ תודרכה לפני הריאיון שנתנה לכל כלי התקשורת על ידי המטה של גל הירש ועל ידי השב"כ. אף גורם רשמי מהמדינה לא ניהל את הריאיון שלה. לעומת זאת, נאסר על בנות משפחת רענן להתראיין. ה-FBI וידא שזה לא יקרה.

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד