י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמת המדיה

איך עסקים ומותגים יכולים להישאר רלוונטיים בתקופת מלחמה?

איך מתאימים מסרים פרסומיים לימי מלחמה? והאם פרסום בתקופה כזו הוא "ציני"? • מנכ"ל משרד הפרסום הדיגיטלי החרדי 'סמארט קליק' מוישי לוינגר, עם הדרכה חשובה לימי מלחמה עבור בעלי עסקים ומותגים

איך עסקים ומותגים יכולים להישאר רלוונטיים בתקופת מלחמה?
אילוסטרציה צילום: Michael Giladi/Flash90

הטרגדיה העצומה שעברנו בשמחת תורה גרמה לכולנו להלם ותדהמה, צער ואבלות עמוקים. אחת הדילמות הגדולות בתקופה זו, היא מה תפקידו של המשק והעורף בזמן מלחמה בכדי שהכלכלה לא תיפגע כתוצאה מהלחימה עד כמה שאפשר?

האם נכון לקדם את העסק או החברה מבחינה שיווקית בזמן מלחמה? ומהי ההשפעה על קהל היעד?

בראייה שלי, האחריות של מותג מוטמעת ביכולת שלו להתאים, להזדהות ולהציע ערך, בכל זמן ובמיוחד בתקופות קשות.

מלחמות ומשברים מאתגרים את התפיסות שלנו, משנים את התנהגות הצרכנים ומגדירים מחדש את השווקים. בתקופה זו, מותגים חזקים הם אלה שמבינים את קהל היעד שלהם ומתכווננים בהתאם.

אז איך באמת נשארים רלוונטיים במהלך מלחמות ומשברים.

מותגים צריכים לשמור על רלוונטיות, במיוחד במצבים "מאתגרים". מדוע? כי דווקא בזמן משברים, נאמנות הצרכנים נבחנת. יחד עם זאת, תקופה כזו מציעה גם הזדמנות למותגים לגבש את הקשר שלהם עם הלקוחות על ידי גילוי עניין בצרכים המיידיים שלהם:

  1. מתן ערך אמיתי - מותגים המציעים ערך אמיתי המותאם למצב השורר, יוצרים רושם מתמשך. לדוגמה, בתקופה שבה אנשים היו מרותקים לבתיהם בגלל הקורונה, מותגי ספורט ותזונה בריאה הציעו שיעורי ספורט בחינם. הפעולה לא רק תרמה לקידום מכירות, אלא יצרה גם הצהרה שאומרת: "אנחנו מבינים מה אתה עובר, ואנחנו כאן כדי לעזור".

  2. פנייה מתואמת הקשר - מותגים יכולים לפנות לקהל היעד שלהם באמפתיה רבה ולקשר את המותג שלהם למציאות הנוכחית. לדוגמה, חברת משחקים שמבינה שילדים נמצאים בבית או פליטים במלונות יכולה להציע ספר צביעה ומשחקים בחינם לילדים. מאמצים כאלה מדגימים יכולת הסתגלות והבנת המציאות הנוכחית.

  3. אסקפיזם - היכולת לתת לקהל יעד אתנחתא מהחדשות והחרדות המלווים אותם בימים אלו יכולה לגרום לזכירות של המותג באופן חיובי. לדוגמה חברות המתמחות בלמידה מרחוק או ביצירת חוויות חינוכיות מרחוק יש להן הזדמנות ליצור אתנחתא מהמציאות וסיוע לתלמידים ולהורים להסתגל ללמידה מרחוק. 


    כותב השורות - מומחה הדיגיטל מוישי לוינגר

ההיסטוריה מלמדת אותנו שמלחמות ומשברים, למרות שהם הרסניים, יכולים גם לפתח חדשנות וצמיחה. עבור מותגים, זו הזדמנות לא רק לשרוד, אלא גם להתפתח. על ידי הענקת ערך אמיתי והתאמה לתרחישים משתנים, מותגים יכולים לשמור על רלוונטיות ואף לחזק את המותג, לאחר שהם בנו תשתית שיווקית איתנה שתשרת אותם בימי שלום ושגשוג.

ולא. אל תחששו שפעילות שכזו עלולה להתפרש כניצול ציני של המצב. ההיפך הוא הנכון. פעילות חכמה ומותאמת, עוזרת למותג להיתפס כאנושי, מכיל, חכם ומחבק. בני אדם מתחברים למי שמתחבר אליהם כבני אדם ולא רואה בהם משאב להכנסה כלכלית.

בתקווה לימים טובים יותר ובתפילה לשובם של הנעדרים והחלמת הפצועים

סמארט קליק מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד