י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במועצה אזורית שדות נגב

בעיצומה של הלחימה: יישוב חדש יוקם קילומטרים ספורים מגבול עזה

בדרך ליישוב קהילתי חדש בחבל התקומה: עדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דנה היום בהקמת היישוב "חנון" ואישרה את הקמתו כיישוב קהילתי חדש במועצה אזורית שדות נגב

בעיצומה של הלחימה: יישוב חדש יוקם קילומטרים ספורים מגבול עזה
הרס וחורבן בעוטף עזה - תיעוד אווירי צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה (הולנת"ע), בראשות מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, דנה היום (שלישי) בהקמת היישוב "חנון" ואישרה את הקמתו כיישוב קהילתי חדש במועצה אזורית שדות נגב.

היישוב החדש, שקודם בהמשך להחלטת המועצה הארצית והחלטת הממשלה, מוצע בתחום מועצה אזורית שדות נגב, מצפון לכביש מס' 25 וממזרח לקיבוץ סעד.

הדיון התקיים בהמשך להחלטות הקודמות בוועדה המחוזית, בוולנת"ע ובמועצה הארצית, כחלק מתהליך המשכי שמטרתו חיזוק אזור חבל התקומה, ומטרתו המלצה למועצה הארצית שתדון בהפקדת התוכנית.

בין הנימוקים להקמת היישוב – מיקומו של היישוב המוצע בחבל התקומה, באזור המוגדר כבעל עדיפות לאומית בטווח של עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה, באזור בו תושביו נמצאים תחת איום ביטחוני מתמיד. הקמת היישוב כישוב קהילתי מעורב תביא לחיזוק הישובים הקיימים במרחב, הן בהיבט של שירותים משותפים והן בהיבט של פיתוח תשתיות שיוכלו לתת מענה למספר ישובים.

כזכור, הולנת"ע כבר דנה ביוזמה להקמת היישוב בישיבתה מיום 14/12/2021 והמועצה הארצית דנה בישיבתה מיום 4/1/2022, והחליטה להמליץ לממשלה על הקמת הישוב החדש. בהמשך להחלטה זו התקבלה החלטת ממשלה מס' 108 ביום 5/2/2023 על הקמת היישוב.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מתחילת המלחמה, מינהל התכנון על כל יחידותיו, פועל ללא לאות כדי לתת מענה לפתרונות שייתנו מענה לכלל האוכלוסייה ובדגש על קהילות חבל התקומה, תוך הבנת הצרכים מהשטח. הקמת היישוב חנון כיישוב קהילתי יחזק ויהיה חלק משיקום חבל התקומה, תוך הזדמנות של הסתכלות חדשה על המרחב, וחשיבה תכנונית חדשה. זהו רק חלק מסל הפתרונות שאנו מגבשים לשיקום האזור".

 

 

יישובי עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד