כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"האמון בחברה התאייד"

ועדת הנושים: החייאת חברת 'וסטו' לא על הפרק

לאחר שנחשפה פרשיית ההונאה בחברת וסטו - כעת מנסים עובדיה להחיות אותה מחדש עם המזומנים שבקופתה | אלא שהנושים לא מוכנים לתת יד למהלך

ועדת הנושים: החייאת חברת 'וסטו' לא על הפרק
אילוסטרציה צילום: unsplash

הוועדה המאגדת את כל הנושים של חברת וסטו הוגיעה כי היא מתנגדת להחייאתה של החברה מחדש, כך מפרסם 'כלכליסט'. הוועדה כותבת כי "וסטו מעולם לא פעלה כעסק או כעסק חי ללא הכנסות מההונאה. האמון בחברה, שהיה קיים בעבר, התאייד עם חשיפת ההונאה שביצעו בכירים - והוא לעולם לא יחזור. אף חברת ביטוח מכובדת לא יכולה להרשות לעצמה את הסיכון לעשות שוב עסקים עם וסטו, ללא קשר לשם המותג החדש של החברה".

עמי ברלב, המנכ"ל הזמני של החברה, מסר בתגובה ל'כלכליסט' כי "ההאשמות הסנסציוניות של ועדת הנושים נועדו רק להשמיד את הערך הברור והמוכח הטמון בטכנולוגיות החברה והצוות החזק ששרוי כרגע תחת תנאים בלתי נתפסים. הם לא מנסים למקסם כל ערך עבור הנושים – והצעדים ההרסניים שהם נוקטים מראים כוונות ברורות להרוס את כל מה שהחברה בנתה. ועדת הנושים אפילו לא ניסתה להבין את התוכנית העסקית של החברה, והם מנסים לשלול מהחברה את הזכות המעוגנת בחוק להגשת תוכנית הבראה תוך זמן קצר..

אין לנו שום ספק שקיים ערך משמעותי בטכנולוגיות החברה והצוות המוכשר שלה", הוסיף ברלב, "ותוך השקעה מינימלית ניתן להציף את הערך הזה למען כל הנוגעים בדבר. הצוות הנותר ב'ווסטו' שלא נקרא למילואים עובד מסביב לשעון בצל המלחמה, רובם עם ילדים בבית ובלי מסגרות, כדי לפתח את התוכנית העסקית שתחזיר ערך לנושים וכל הנוגעים בדבר, ומספר גורמים חיצוניים הביעו עניין רציני בתוכנית הזאת. אנחנו מתכוונים לגשת לבית המשפט לקבל אישור להמשיך במסלול הזה".

כזכור, לפני מספר חודשים נחשפה פרשיית הונאה לכאורה בחברה, כחלק מהפרשיה, עלו חשדות שבטחונות שהוציאו משקיעים שרכשו ביטוחים דרך החברה, היו מזויפים. כרגע, היקף ההונאה בחברה לא ברור, זאת עד לסיומה של חקירה שנערכת בעניין. ההערכות מדברות על למלה מ-3 מיליארדי דולרים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד