כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
וזו התגובה

לא תאמינו מדוע הושעתה אחות בית החולים

בגלל שפרסמה סטוריז "נגד עובדים במערכת הבריאות שמביעים תמיכה בטבח", אחות בבית החולים סורוקה יושבת כבר 8 ימים בבית עד לבירור בעניינה | בית החולים: "האחות לא הושעתה, היא בחופשה על חשבון בית החולים עד שיתקיים דיון בעניינה"

לא תאמינו מדוע הושעתה אחות בית החולים
אחות בבית חולים סורוקה. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

רז שפירא, אחות מיון ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע הוצאה לחופשה כפויה לאחר שבשבוע שעבר היא העלתה כמה סטוריז "נגד עובדים במערכת הבריאות שמביעים תמיכה בטבח" ומאז הודיעו לה לא להגיע לעבודה.

אושיית הרשת יבגני זרובינסקי שמפרסם את המקרה, מציין כי עד המלחמה רז היתה מפרסמת טיפים ועצות להורים מתחום רפואת הילדים ובתחילת המלחמה העלתה סטורי שהתייחס להחלטת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להשעות אחות שפרסמה פוסט תמיכה בטבח שביצע החמאס.

זה מה שהיא כתבה בסטורי בין היתר: "במקצוע היפה בעולם, המפלצות מרימות את הראש. תתי אדם, אחיות ואחים, שעובדים בבית החולים בארץ ישראל, אנשים שמטפלים בחולים, כותבים דברי תמיכה בטבח שעברנו ועודנו עוברים. עודנו מדממים… בי נשבעתי. אתם הפרויקט שלי. אני אדאג שכולם יידעו מי אתם. אני אעשה הכל שאתם לעולם, אבל לעולם, לא תעבדו במקצוע הזה".

אחרי זמן קצר היא פרסמה ש"כמות ההודעות שקיבלתי בימים האחרונים הבהירה לי עד כמה המצב חמור בבית. אחרי שנסיים לטפל בהם שם, נהיה חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן! אחרת לא עשינו כלום. כל השמות שהעברתם לי בטיפול…".

אחרי זה קיבלה שפירא הודעה מהנהלת סורוקה כי עליה לצאת לחופשה. מקורב לרז שפירא אומר לזרובינסקי כי היא פשוט התבקשה לא להגיע לעבודה וכבר שמונה ימים שהיא יושבת בבית. לדברי המקורב, לשפירא לא נערך שימוע והיא גם לא קיבלה כל מכתב, אלא רק נאמר לה לא להגיע לעבודה.

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "מה שעומד לנגד עינינו כעת הוא המשך הטיפול בפצועים ומלאכת הצלת החיים. צוותי סורוקה ממשיכים, ללא יוצא מן הכלל, להעניק טיפול רפואי הרואי לכל פצוע ופצוע. הנהלת בית החולים בודקת לעומק ומטפלת בחומרה בכל מקרה של הבעת תמיכה בטרור או הסתה מכל סוג שהוא, כמו גם אירועים, בהם יש חשש להתנהגות שעלולה לפגוע בלכידות הצוות בבית החולים ובתפקוד השוטף שלו. האחות לא הושעתה, היא בחופשה על חשבון בית החולים עד שיתקיים דיון בעניינה".

ארגון 'למענכם' לא מסתפק בתגובת בית החולים ומודיע ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות השעייתה של האחות רז שפירא - שהביעה שאט נפש מגורמים במערכת הבריאות שהיללו את הטבח - הארגון יפסיק להפנות חולים לביה"ח סורוקה - למעט במקרים הכרחיים - וזאת עד להשבתה של האחות לפעילות מלאה.

חתן אות הנשיא ויו"ר 'למענכם', יוסי ערבליך מסר: "קיימתי שיחה עם מנכ"ל ביה"ח סורוקה ד"ר שלומי קודש. הוא הבהיר בפניי באופן שאיננו משתמע לשתי פנים כי עובד שיביע תמיכה במחבלים יושעה לאלתר וכי לא תהיה כל סלחנות בנושא. לדבריו, רופאים ערבים בסורוקה טיפלו בפצועי הטבח הנורא כתף אל כתף לצד הרופאים היהודים. בעקבות זאת אמרתי לו כי 'למענכם' תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם בית החולים. אני מחזק את ידיו של ד"ר קודש במאמץ הבלתי פוסק שלו להצלת חיים בימים אלו, בתקווה לימים טובים יותר".

בית חולים הסתה מלחמת חרבות ברזל בית חולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד