ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חסרי בושה

סוכנות הידיעות הגדולה בעולם: לא לתאר את חמאס כ"טרור"

סוכנות הידיעות הבינלאומית בגדולה בעולם AP הורתה לכתביה לא להשתמש במונח "טרוריסטים" ביחס לאנשי החמאס, ולכנות אותם "חמושים". "המונחים טרור וטרוריסטים עברו פוליטיזציה, ולעתים קרובות מיושמים באופן לא עקבי", הוסבר

סוכנות הידיעות הגדולה בעולם: לא לתאר את חמאס כ"טרור"
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP הפיצה בקרב כתביה תדריך בעניין המלחמה בעזה בו הורתה בין היתר להפסיק לכנות את החמאס "טרוריסטים", כך פורסם ב"ויינט".

במדריך של סוכנות הידיעות נכתב: "מונחים טרור וטרוריסטים עברו פוליטיזציה, ולעתים קרובות מיושמים באופן לא עקבי. מכיוון שניתן להשתמש במונחים אלה כדי לתייג מגוון כה רחב של פעולות ואירועים, ומכיוון שהוויכוח סביבם כה אינטנסיבי, פירוט האירועים מדויק יותר ומשרת את הקהל בצורה מיטיבה יותר".

יחד עם זאת הוסבר מתי כן ניתן יהיה להשתמש במילה טרור: "AP לא משתמשת בתנאים אלה בהקשר של מעשים או כשמדובר בקבוצות ספציפיות, אלא אם מדובר בציטוטים ישירים. במקום זאת נתאר זוועות ספציפיות, מעשי טבח, הפצצות, התנקשויות ופעולות אחרות מסוג זה. בעבר AP השתמשה במונחים אלה בזהירות רבה. אנחנו ממשיכים להשתמש במונחים אלה בהתייחסויות רחבות יותר לטרור - כאיום, מאמצים נגד טרור, פחד מטרור וכו'".

בסוכנות אף הגדילו ונימקו את הסיבה לפרוץ המלחמה והסבירו כי היא פרצה "בתגובה למצור שנמשך 16 שנים של ישראל על עזה; פשיטות ישראליות בתוך ערי הגדה המערבית בשנה האחרונה, אלימות במסגד אל-אקצא - שנבנה על אתר קדוש בירושלים שנוי במחלוקת הקדוש ליהודים כמו הר הבית; הגברת ההתקפות של מתנחלים על פלסטינים; והרחבת ההתנחלויות היהודיות על אדמות כבושות שהפלסטינים דורשים למדינה עתידית".

תגובת AP: "סוכנות הידיעות Associated Press סוקרת באופן קבוע את הסטנדרטים שלה לגבי שפה, במיוחד בתקופות מלחמה, כדי להיות מדויקים ככל האפשר. AP מדווחת באופן מלא ועובדתי ככל שנוכל על הפעולות בסכסוך, כולל פרטים דוחים ופשעים".

חמאס עזה טרור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד